در حادثه متروی قم، پیمانکار مقصر است

یک مقام مسوول در شهرداری قم می‌گوید از آنجا که این پروژه به پیمانکار واگذار شده، خود پیمانکار مسوول اصلی است و شهرداری فقط از مسوولان شرکت پیمانکاری توضیح می‌خواهند.

به گزارش «انرژی امروز»؛ علیرضا قاری‌قرآن (معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم) در گفتگویی در ارتباط با حادثه ریزش مترو قم اظهار داشت: دلیل اصلی بروز حادثه در دست بررسی است اما باید گفت این حادثه، یک حادثه درون کارگاهی بوده و مسوولیت‌ها مرتبط با این کارگاه نیز کاملا به پیمانکار واگذار شده‌بود.

وی با تاکید بر این که به علت برون سپاری، قاعدتا پیمانکار مربوطه و مشاوران آن در مورد حادثه مسوولیت دارند؛ افزود: شهرداری قرارداد طراحی و ساخت ایستگاه مترو را به پیمانکار سپرده و در نتیجه طبق قرارداد، مسوولیت حفاظت و ایمنی کارگران برعهده همین پیمانکار است.

این مقام مسوول که درعین حال، سرپرست سازمان قطار شهری قم نیز هست، در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران در مقام کارفرمای مادر چه مسوولیتی بر عهده دارد و در این حادثه، چه نقشی برعهده این نهاد است، گفت: شهرداری فقط از پیمانکار مربوطه توضیح می خواهد و این توضیحات را به مقامات ذیصلاح منتقل خواهد کرد.

قاری قرآن در پایان با بیان این که علت حادثه در دست کارشناسی است، تصریح کرد: بازرسان اداره کار در محل حادثه حاضر شده‌اند و صورت جلسه تهیه شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن