تبدیل انرژی تجدیدپذیر به گاز طبیعی

شرکت آمریکایی «SoCalGas» اخیرا بایورآکتوری طراحی کرده است که هیدروژن تولید شده توسط برق تجدیدپذیر را به گاز طبیعی تبدیل می کند.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، تکنولوژی تبدیل برق به گاز طبیعی در زمانی که قیمت تجدیدپذیر پایین است مانند زمان های تولید مازاد، با تامین سوخت لازم یک الکترولایزر، از آب، هیدروژن تولید می کند. در محله بعد این هیدروژن با دی اکسید کربن مخلوط شده و خوراک لازم تا بایورآکتور نوین را فراهم می کنند.

این بایورآکتور اولین سیستم تولید گاز از انرژی های تجدیدپذیر با روش کنونی در ایالات متحده است. تبدیل برق به گاز یک روش تکنولوژیک برای ذخیره سازی میزان اضافی انرژی تجدیدپذیر تولید شده است. در ماه گذشته محققان با نصب بایورآکتوری با ارتفاع 25 فوت در آزمایشگاه ملی انرژی های تجدیدپذیر آمریکا موفق به تولید گاز طبیعی تجدیدپذیر با استفادهاز میکرواورگانیزم آرچایا (Archaea) شدند. این میکرواورگانیزم با مصرف هیدروژن و گاز کربن دی اکسید، گاز متان تولید می کند.

جف رید، رئیس بخش استراتجی تجاری شرکت «SoCalGas» درباره این تکنولوژی می گوید:«تبدیل برق به گاز طبیعی می تواند باعث صرفه جویی و ذخیره سازی میزان زیادی از انرژی های تجدیدپذیر تولید شده تسط باد و خورشید شود. این تکنولوژی می تواند باعث سودهی و افزایش بازدهی ساختار تجدیدپذیر کنونی شود؛

او در ادامه می افزاید:«ما می توانیم انرژی تجدیدپذیر اضافی را برای روزها، هفته ها و ماه ها ذخیره کنیم؛ انرژی خورشیدی را در تمام طول روز و نه فقط در نیمه اول آن استفاده کنیم. ما می توانیم در آب و هوای بدون آفتاب هم از انرژی خورشیدی بهره مند شویم.»

میکرواورگانیزم آرچایا قادر است نوسانات انرژی های تجدیدپذیر را که وابسته به حضور باد و آفتاب است، برطرف کند. عوامل توسعه این باکتری معتقند که این تکنولوژی می تواند میزان زیادی از هزینه های توسعه تجدیدپذیر ها را در ابعاد گسترده با تولید متان و ذخیره سازی آن، کاهش دهد.

به گزارش آزمایشگاه ملی برکلی، انرژی های خورشیدی و بادی تا سال 2025، بین 3300 تا 7800 گیگاوات ساعت برق مازاد مصرف تنها در کالیفرنیا تولید می کنند. اگر این میزان به گاز تبدیل شود، می تواند گرمای 158000 تا 370000 خانه را تولید کند. همچنین این گاز ظرفیت تولید برق برای 80000 تا 187000 خانه را فراهم می کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن