چین متعهد به انقلاب انرژی‌های پاک است

رییس جمهور چین می‌گوید به مبارزه با آلودگی هوا ادامه خواهد داد.

به گزارش «انرژی امروز»، ژی ژیان‌پینگ، رییس جمهور چین، روز چهارشنبه در مراسم بازگشایی کنگره حزب کمونیست در پکن گفت که چین قصد دارد نبرد خود با مه‌دود را آنقدر ادامه دهد که مطمئن شود «آسمان آبی» دیده خواهد شد و انقلابی در انرژی‌های پاک به وجود خواهد آمد.

در سال‌های اخیر بهبود قابل توجه هوای سمی مناطق شمالی دومین اقتصاد بزرگ دنیا پایه و اساس اقتصاد چین و سیاست‌های اجتماعی این کشور بود.

چین کارخانجات را مجبور کرد تا انتشارات خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهند و تکرار مه‌دود خفه کننده در مناطق شمالی این کشور از آغاز سال جاری کمتر شده است.

در دراز مدت، این کشور برنامه‌هایی برای کاهش استفاده از زغال سنگ، سوخت محبوب چین، و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر مانند باد و خورشید داشت.

از طرفی ژی اعلام کرد که دولت چین اقداماتی برای بهبود مناطق روستایی از طریق بازسازی راه‌های روستایی و آبراه‌ها انجام داده است تا این کشور به سمت مدرن‌سازی مناطق وسیع کشاورزی برود.

بخش دیگری از سخنان ژی در مورد تغییرات اقلیم بود.

چین دومین اقتصاد بزرگ دنیاست و از همین رو رییس جمهور این کشور تاکید کرده است که برای مبارزه با تغییرات اقلیم و اطمینان از بقای بشر، با دیگر کشورها همکاری خواهیم داشت.

چین در انتشار گازهای گلخانه‌ای ایالات متحده را به عنوان بزرگ‌ترین منتشر کننده گازهای گلخانه‌ای پشت سر گذاشته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن