سندسازی برای نیروگاه زغال سنگ!

ارزیابی زیست محیطی ساخت یک نیروگاه زغال سنگ سوز صنایع فولاد ژاپن، که با رسوایی تحریف داده‌ها در تجارت فولاد رو‌به‌رو هستند، برای تولید برق در محل کارخانه فولاد توسط دولت ژاپن به تعویق افتاده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، اداره ارزیابی محیط زیست ژاپن اعلام کرد که فرمانداری هویوگو در غرب ژاپن، که صنایع فولاد Kobe برنامه ساخت یک نیروگاه زغال سنگ سوز 1300 مگاواتی را در این منطقه دارد، جلسه برنامه ریزی شده در این خصوص را عقب انداخته است.

اداره ارزیابی محیط زیست ژاپن می‌گوید با اعلام اینکه داده‌های صنایع فولاد کوبه مخدوش است، اعتبار این شرکت زیر سوال است و داده‌های مربوط به ارزیابی زیست محیط آن نیز مورد شک و تردید قرار گرفته است.

تولید برق صنایع فولاد کوبه، در کنار مواد و ماشین‌آلات، یکی از سه رکن رشد این صنعت بوده و به عنوان منبع درآمد ثابتی برای کمک به کمبود کسری‌های حاصل از دیگر بخش‌ها چون فولاد و آلومینیوم بوده است.

بازار خرده فروشی برق در ژاپن از سال گذشته کاملا رقابتی شد و به تولید کنندگان مستقلی چون صنایع فولاد کوبه، فرصت‌های بسیاری برای فروش برق به وجود آمد.

سومین شرکت بزرگ تولید فولاد ژاپن، برنامه‌های برای ساخت یک نیروگاه زغال سنگ ‌سوز 650 مگاواتی در محل کارخانه فولاد قدیمی خود در شهر کوبه، مقرر این صنعت دارد. بر اساس این برنامه این نیروگاه تا سال‌های 2022 و 2023 به بهره‌برداری می‌رسد.

رسانه‌های ژاپن اعلام کرده‌اند که قبل از افتضاح داده‌هایی که این شرکت داشته است، فعالین محیط زیست و سکنه این منطقه به دلیل نگرانی از ایجاد گازهای گلخانه‌ای و اثرات زیست محیطی این نیروگاه، با ساخت آن مخالفت کرده‌اند.

ژاپن تنها کشور بزرگ با اقتصاد صنعتی است که برنامه ساخت نیروگاه زغال سنگ سوز دارد.

مقامات هویوگو قدرت توقف این برنامه را ندارند اما ارزیابی محیط زیستی این پروژه می‌تواند بار مسوولیت آن را بر دوش دولت مرکزی بگذارد.

پیش از این اعلام شده بود که اسناد مربوط به کیفیت محصولات تولیدی صنایع کوبه مخدوش شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن