یادداشت همکاری آب ایران و فرانسه امضا شد

مراسم تبادل یادداشت همکاری بین انجمن متخصصین آب و فاضلاب و انجمن آب فرانسه با حضور حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگارانرژی امروز قنبرعلی رجبی دهنوی، مدیرعامل انجمن متخصصین آب و فاضلاب در مراسم تبادل یادداشت همکاری بین انجمن متخصصین آب و فاضلاب و انجمن آب فرانسه از جانباز برای حمایت از بخش خصوصی تشکر کرد.

امیلی فیال، نماینده آب فرانسه در این نشست با تشکر از آژانس بین المللی تجارت فرانسه گفت: این توافق نامه باعث افزایش همکاری بین انجمن‌ها و شرکت‌های ایرانی و فرانسوی می‌شود. 

او در ادامه گفت: یکی از اهداف اصلی انجمن فرانسه ایجاد زمینه تولید فناوری و ارتقاء سطح شرکت‌ها برای حضور بین المللی است.

نماینده آب فرانسه افزود: امروز هم شروعی برای اتفاق خوبی است که بین دو کشور در راستای همکاری‌های بیشتری در زمان آب و فاضلاب صورت می‌گیرد.

همکاری برای توسعه و استفاده از روش‌های نوین برای حل چالش‌های آب

رومن کراوال، مدیر آژانس بین المللی تجارت فرانسه در حمایت از همکاری بین دو انجمن ایرانی و فرانسوی گفت: انجمن ملی آب فرانسه شامل ۷۵۰ شرکت است و توانسته در سالیان متمادی قراردادهای همکاری را با کشورهای مختلف داشته باشد. 

او در ادامه افزود: امضای یادداشت همکاری باعث ادامه همکاری بین دو کشور ایران و فرانسه در بخش‌های مختلف آب از جمله آبیاری، کشاورزی و صنعتی می‌شود. 

او اظهار کرد: امیدواریم این یادداشت همکاری شروعی برای همکاری دو کشور شود. موضوع کمبود آب در کشورها و به ویژه ایران باعث گسترش همکاری‌ها شده است. منابع آب کمی وجود دارد و این باعث می‌شود با افزایش بیابان مواجه شویم.

مدیر آژانس بین المللی تجارت فرانسه گفت: توسعه و استفاده از روش‌های نوین در مقابل چالش‌ها در زمینه آب با همکاری شرکت‌های ایرانی و فرانسوی صورت می‌گیرد. ما از شرکت‌ها و اعضای انجمن آب و فاضلاب ایران دعوت می‌کنیم در سال ۲۰۱۸ به فرانسه بیایند تا حضور بیشتری داشته باشند. 

کراوال تصریح کرد: آژانس بین المللی دولتی فرانسه در این زمینه همکاری‌های خود را به صورت جدی ادامه می‌دهد. ما شرکت‌های ایرانی و فرانسوی را حمایت می‌کنیم.

جذابیت مارکت ایران برای فرانسه

حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در ادامه نشست اظهار کرد: بسیار خوشحالم که شرکت‌های ایرانی ارتباط مستقیم با شرکت‌های خارجی برقرار می‌کنند. ایران و فرانسه ارتباط خوبی داشتند و متاسفانه ارتباط خوب در دوران چند ساله تحریم کاهش جدی پیدا کرد. 

او در ادامه گفت: به بهانه این یادداشت تفاهم که کاملاً مورد حمایت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است، بر ضرورت ارتباط منسجم شرکت‌های فرانسوی و ایرانی تاکید می‌کنم. 

جانباز تصریح کرد: ما تجربه بسیار خوبی را درارتباط با شرکت‌های آلمانی از طریق انجمن آب آلمان داریم و این می‌تواند الگوی خوبی برای ارتباط با شرکت‌های فرانسوی باشد. شرکت‌های فرانسوی خوب هستند و با برقراری ارتباط سیستماتیک بازار آب و فاضلاب ایران که بازار دست نخورده و مارکت خوبی است، برای شرکت‌های فرانسوی هم جذاب خواهد بود. ما ذهنیت خوبی از شرکت‌های فرانسوی داریم. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: انجمن آب فرانسه ۷۵۰ عضو دارد اما تعداد شرکت‌هایی که امسال در نمایشگاه حضور دادند زیاد نیست گرچه ما ارتباط خوبی با شرکت‌های بزرگ فرانسوی از جمله وین سی و شرکت سوئز داریم. امیدوارم زمینه حضور بیشتر شرکت‌ها در ایران ایجاد شود. 

جانباز گفت: من این قول را می‌دهم که زمینه حضور شرکت‌های بخش خصوصی در رویدادهای آب فرانسه را فراهم کنم؛ همچنین ما در رویدادهای آلمان حضور فعال داریم و امیدوارم زمینه این حضور در فرانسه ایجاد شود و امیدوارم در نمایشگاه بعدی شاهد حضور شرکت‌های فرانسوی در یک سالن باشیم و بیشتر در ارتباط باشیم. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: از آقای کراوال درخواست دارم یادداشت تفاهم‌ها در زمینه آب و فاضلاب در زمان حضور رییس جمهور فرانسه در ایران امضا شود. 

جانباز با اشاره به مشکلات مالی شرکت‌های ایرانی گفت: کمک آژانس تجارت فرانسه در بحث تأمین مالی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و ما هم بیش از پیش از شرکت‌ها حمایت خواهیم کرد. شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز حمایت کامل از یادداشت تفاهم کنونی خواهد داشت.

در نشست امضا یادداشت تفاهم نمایندگان شرکت‌های فرانسوی و ایرانی و خانم برونه، مدیرعامل شرکت جرمن واتر پارتنرشیپ هم حضور داشتند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن