صنعت آب و برق ایران به خود اتکایی رسیده است

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اینکه صنعت آب و برق و فاضلاب به خود اتکایی و در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رسیده است، گفت: با توجه به متخصصین داخلی، سرمایه گذاری هایی که انجام شده و عملکرد بخش خصوصی صنعت آب و برق بر خود تکیه دارد و با تهدیدات یا تبلیغاتی که صورت می گیرد، دچار مشکلی نخواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» ستار محمودی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تغییرات ایجاد شده در سیاست های آمریکا در جذب سرمایه و فناوری، آیا آینده انرژی های تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر با مشکلاتی مواجه خواهد شد یا خیر، گفت: بالای 95 درصد تجهیزات مورد نیاز در صنعت برق توسط خود ایران تامین می شود مگر برخی اقلامی که صرفه اقتصادی برای ساخت نداشته باشد که آن هم مواردی نیست که با تهدیدها یا تبلیغاتی که صورت می گیرد دچار مشکل شود.

محمودی ادامه داد: دردوران تحریم هم علی رغم همه مشکلات، ما نیازمند کشورهای تحریم کننده نبودیم و تجهیزات مورد نیاز ما در داخل تامین شد. نمود آن هم این است که صنعت آب و برق در زمان اوج تحریم ها روی پا بودند و کشور با مشکلی روبرو نشد. در بازدید از نمایشگاه آب و فاضلاب نیز اقلام بسیار جدید، خوب و امیدوار کننده ای را در صنعت آب و برق مشاهده کردم.

سرپرست وزارت نیرو افزود: در انرژی های تجدید پذیر هم با توجه به تنوع اقلام و اجناسی که در سراسر جهان دارد و همچنین ساخت بخش هایی از آن در کشور که امری جدید است ، با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

محمودی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت درباره شرایط آب و ذخایر آن در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر در ابتدای سال آبی و زراعی قرار داریم و هنوز یک ماه بیشتر از این سال نگذشته است که شرایط در مقایسه با سال قبل خوب بوده وکمتر از سال گذشته نیست.

وی اظهار کرد: پیش بینی‌های سازمان هواشناسی برای یک ماه قابل اتکاست و نشان می دهد که وضعیت متعادل و مشابه سال قبل است .

اردکانیان گزینه مطرح وزارت نیرو

محمودی پیرامون انتخاب وزیر نیرو بیان کرد: در حال حاضر با دکتر اردکانیان صحبت‌هایی شده و باید منتظر نظر نهایی باشیم.

وی در خصوص باروری ابرها گفت: این موضوع هم به عنوان یک امر پژوهشی و هم یک امر صنعتی و اجرایی حدود ده سال است که ادامه دارد ولی بیشتر برای مناطقی که با تنگنای آبی بیشتری روبروست یا وضعیت ابرزایی در آنجا اجازه بارور کردن را بدهند، اجرا خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن