مردم مراقب تحریکات سیاسی هستند

اعتراض حق مردم است، و مردم حق دارند اعتراض و تجمع کنند، اما خود مردم هم متوجه تحرکات سیاسی و بعضا جناحی هم هستند.

به گزارش «انرژی امروز» در پی قطعی برق و بعضا آب در  خوزستان  در اثر پدیده گرد و غبار، برخی تجمعات مردمی در مقابل استانداری این استان تشکیل شد. در این میان بودند کسانی که با استفاده از این تجمعات، و برانگیختن احساسات مردمی که با قطعی مکرر آب و برق و وجود گرد و غبار در شهرشان، صبورانه مشکلات را تحمل می‌ کنند، سعی در مقصر جلوه دادن استاندار این استان بودند.

در همین خصوص محمد کیانوش راد، نماینده اهواز در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه جندی شاپور، در گفت و گو با «انرژی امروز»، ضمن تاکید بر این مسله که «مسولان استان شبانه روز، در حال تلاش برای حل مشکلات پیش آمده هستند»، گفت: این بی انصافی است که در مشکلات پیش آمده، استاندار را مقصر جلوه می‌دهند. استاندار و تیم استانداری شبانه روز در حال تلاش برای حل مشکلات هستند.

رییس شورای عالی اصلاح طلبان خوزستان می‌افزاید: باید دقت کرد، برخورد مسوولان تاکنون با تجمعات صبورانه و مدبرانه بوده و نباید سخنی گفت که مردم را مقصر جلوه بدهد.

کیانوش راد با بیان اینکه «خوزستان پس از جنگ هنوز نتوانسته روی پای خود بایستد» می‌افزاید: بی توجهی مسوولان کشوری و فقدان همگرایی در میان نخبگان و مسوولان استان یکی از دلایل این عقب ماندگی‌هاست.

این استاد دانشگاه با اشاره به آگاهی مردم نسبت به این تحرکات می‌گوید: مردم خوزستان، متوجه برخی تحریکات هستند. حرف مردم روشن و مشخص است. مردم می‌گویند به داد خوزستان برسید. این حرفی کاملا درست است و همه فعالان سیاسی و احزاب، با گرایشات مختلف سیاسی، حرف حقی را می‌زنند.

وی ادامه می‌دهد: دولت تدبیر و امید، با تمام توان در فکر حل مشکلات است و حضور وزرای مختلف، با دستور ویژه رییس جمهور گویای همین است.

کیانوش راد با تاکید بر اینکه «نباید  مشکلات چندین ساله را به گردن استاندار انداخت» بر اقدامات انجام شده توسط دولت اشاره می‌کند و می‌گوید: باید بفوریت به حل مساله قطع مکرر آب و برق اقدام کرد و دولت، با مشارکت و اطلاع رسانی به موقع با فعالان محیط زیستی، مردم را مطمن کند که برای حل مساله ریزگردها، عملا کار را شروع کرده است.

رییس شورای عالی اصلاح طلبان خوزستان با امیدوار کننده خواندن «حضور وزیر جهادکشاورزی و آغاز کار نهال کاری در بخش جنوب شرقی اهواز که یکی از کانون‌های اصلی بحرانی در داخل کشور است» می‌گوید: اکنون همه مسولان استانی و کشوری بسیج شده‌اند تا راه حل‌های کوتاه مدت رفع بحران را بیابند.

وی بر برحق بودن اعتراض مردم تاکید می‌کند و می‌گوید: اعتراض حق مردم است، و مردم حق دارند اعتراض و تجمع کنند، اما خود مردم هم متوجه تحرکات سیاسی و بعضا جناحی هم هستند. و در استان حساس خوزستان اجازه تحرکات افراطی را نمی‌دهند.

وی در پایان با اشاره به این که «خوزستان از منظر ملی نیاز به توجه دارد» می‌گوید: خوشبختانه جناح‌های سیاسی مخالف دولت هم در خوزستان این امر توجه دارند که مشکل را شکل جناحی و برای تسویه حساب با این یا آن فرد درنیاورند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن