یک میدان مشترک گازی با قطر کشف شد

یک مقام مسئول در شرکت ملی نفت ایران جزئیات کشف یک میدان جدید و مشترک گازی با قطر را تشریح کرد و گفت: میدان تازه اکتشافی سپند از حدود 1.5 تریلیون فوت مکعب ذخیره گازی طبیعی برخوردار است.

«مسعود انصاری» با اشاره به کشف یک میدان جدید و مشترک گازی با قطر در خلیج فارس، گفت: میدان «سپند» یکی از میادین تازه اکتشاف شده توسط مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در آب‌های خلیج فارس بوده که با قطر هم مشترک است.

رئیس برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه میدان تازه کشف شده سپند گازی است، تصریح کرد: سپند گازی یک میدان جدید و مستقل از پارس جنوبی بوده که با قطر هم مشترک است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه «حجم ذخایر گاز میدان تازه کشف شده سپند نسبت به پارس جنوبی خیلی زیاد نیست»، اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام گرفته و نتایج فعالیت‌های اکتشافی، گاز درجای میدان سپند حدود 1.5 تریلیون فوت مکعب است.

انصاری با بیان اینکه از کل حجم ذخایر گاز میدان سپند حدود نیمی از ذخایر درجای گاز طبیعی قابل برداشت است، خاطرنشان کرد:آنچه از میدان سپند مهم بوده افق فراوان این میدان بوده که گازی است.

در حال حاضر میدان گازی پارس جنوبی و لایه نفتی پارس جنوبی دو میدان مهم و مشترک ایران و قطر در خلیج فارس است.

میدان گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگترین منبع گازی جهان دارای ذخیره گاز 14 تریلیون متر مکعب به همراه 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که حدود 7.5 درصد، از کل گاز جهان و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز ایران را شامل می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن