ترکمنستان روزانه ۱۰میلیون مترمکعب گاز به ایران صادر می‌کند

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه شهرهای شمالی قطعی گاز نداشته اند،گفت:ترکمنستان پس از پشت سر گذاشتن بحران سرما در شهرهای شمالی،روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز به ایران صادر می کند.

سیدعلی ادیانی با اشاره به افت دما در شهرهای شمالی،گفت:براساس گزارشات دریافتی هیچ گونه قطعی گاز در شهرهای شمالی گزارش نشده است،البته پس از پشت سرگذاشتن بحران سرما در یک ماه اخیر در شهرهای شمالی ترکمنستان اقدام به صادرات گاز در ایران کرد.

نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه و جویبار درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه ترکمنستان پس از بحران سرما 10 میلیون متر مکعب گاز به خطوط لوله ایران تزریق صادر کرد، افزود: در زمان سرما و افت دما مدیریت صحیح مصرف ازسوی وزارت نفت،شرکت ملی گاز ایران،مدیران ارشد مازندران و مردم صورت گرفت که در آن مقطع با افت فشار گاز مواجه نشدیم.

خط لوله دامغان_ساری فشار گاز  مازندران را تقویت می کند

ادیانی ادامه داد:مدیریت صحیح و توزیع درست درکنار مصرف بهینه توانست مشکل کمبودگاز در استان مازندران و شهرهای شمالی را رفع کند.

وی بیان اینکه ترکمنستان پیش ازاین اقدام به قطعی گاز درشرایط بحرانی کرده بود،یادآور شد:پیش از این نیز ترکمنستان ۲ بار چنین اقدامی داشته،یک بار در سال ۸۶ که سرمای سختی درکشور حاکم بود گاز مناطق شمالی قطع شد، اما این بار ترکمنستانی ها باتوجه به مدیریت مصرف از سوی ایران اقدام به صادرات گاز کردند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بی نیازی از صادرات گاز ترکمنستان،تصریح کرد:برای تامین گاز مازندران و استان‌های شمالی خط لوله انتقال گازی از دامغان به ساری کشیده شده که با اتمام آن فشار گاز شهرهای شمالی تقویت می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن