افزایش ۱۵۰ ریالی قیمت هر مترمکعب آب

نمایندگان مردم در  مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو را مکلف کردند تا ۱۵۰ ریال از مشترکان آب اخذ و آن به خزانه کشور واریز کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی انرژی امروز، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه بودجه 96 در صحن علنی امروز و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 96 کل کشور، تبصره 6 این ماده واحده را مورد بررسی قرار دادند و نحوه فعالیت وزارت نیرو در بخش درآمدهای آن  را در سال آتی مشخص کردند.

 بند (ج)  تبصره 6، با 118 رأی موافق، 46 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

براساس بند(ج) تبصره 6 این ماده واحده، وزارت نیرو از طریق شرکتهای آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، مبلغ 150‌ ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند. بر مبنای این بند وجوه حاصل از این عمل وزارت نیرو مشمول مالیات به نرخ صفر است.

تعیین میزان اخذ عوارض از مشترکین برق

همچنین نمایندگان ملت عوارض ۵۰ ریالی به ازای هر کیلووات ساعت در سقف ۱۱ هزار میلیارد ریال را در جهت حمایت از صنعت برق کشور تصویب کردند.

بند هـ تبصره 6 که موضوع فوق در آن مطرح شده‌است، با  130 رأی موافق، 32 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.براساس آن، عوارض موضوع ماده 5 قانون حمایت از صنعت برق کشور به میزان پنجاه 50 ریال به ازای هر کیلووات ساعت در سقف 11 هزار میلیارد ریال تعیین می‌گردد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن