مناقصه یک میلیارد یورویی برای طرح‌های آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور  گفت: برای طرح‌های آب و فاضلاب مناقصاتی به ارزش یک میلیارد یورو را از محل فاینانس خارجی برگزار کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه نیروی «انرژی امروز»، حمیدرضا جانباز در پنل نیروی کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی که از سوی سازمان مطالعات و بین الملل وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت:  منابع زیادی برای پاسخ‌گویی به نیاز مردم لازم است درحالی که در زمان تحریم، مبادلات بانکی دچار مشکل شد و پروژه ها پیشرفت چشمگیری نداشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: کوچک‌ترین تاثیر برجام این بود که مبادلات بانکی با سهولت بسیاری انجام می‌شود.

او با بیان اینکه «پس از برجام می‌توانیم از ظرفیت‌های بانک توسعه اکو و بانک توسعه اسلامی بهره ببریم»، گفت:  هم اکنون پنج پروژه در استان خوزستان و پنج پروژه در استان مازندران با استفاده از اعتبارات بانک توسعه اسلامی اجرا می‌شود.

جانباز ادامه داد: پیش از این و در زمان تحریم تنها شرکت‌های چینی پاسخ مناقصات ما را می‌دادند اما اکنون شرکت‌های صاحب نام اروپایی، کره جنوبی و ژاپن در مناقصه‌ها شرکت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور  از ۱۰ تفاهم‌نامه با شرکت‌های معتبر خارجی خبر داد و گفت: تعدادی از این تفاهم‌نامه‌ها در مرحله تعیین قیمت برای قرارداد هستند.

این مقام مسئول افزود: به ارزش یک میلیارد یورو نیز برای طرح‌های آب و فاضلاب مناقصاتی را از محل فاینانس خارجی برگزار کردیم.

او در مورد وضعیت بازار کنونی ایران گفت: هم اکنون سرمایه‌گذارانی از کشورهای عربی و هندی مشغول فعالیت هستند و این نشان دهنده مناسب بودن بازار ایران است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن