خرید تجهیزات در مقابل فروش نفت به روسیه یک تصمیم حکومتی است

معاون بازرگانی و امور بین الملل وزارت نفت درباره خرید تجهیزات در مقابل فروش نفت به روسیه گفت: این امر، یک تصمیم حکومتی است و یک تصمیم نفتی و مختص وزارت نفت نیست.

امیرحسین زمانی‌نیا در گفتگو با خبرنگار نفت «انرژی امروز» درخصوص نحوه پرداخت روسیه به ازای خرید نفت از ایران اظهار داشت: ایران نفت خود را به یک شرکت روسی می‌فروشد و روسیه آن را برای بازار مورد نظر خود می‌خرد.

او افزود: فروش نفت به شرکت روسی، تهاتر نیست و برخی خبرنگاران نام تهاتر بر آن گذاشته‌اند.

معاون بازرگانی و امور بین‌الملل وزارت نفت در باره نحوه پرداخت روسیه گفت: 50 درصد این خرید به روبل است که وزارتخانه‌های مختلف معادل آن از روسیه خرید خواهند کرد و 50 درصد باقیمانده نیز به یورو نقدا به ایران پرداخت خواهندشد.

او با تاکید بر اینکه «این تصمیم مختص وزارت نفت نیست»، گفت: یک تصمیم حکومتی است و یک تصمیم نفتی و مختص وزارت نفت نیست و این توافق مربوط به خیلی وقت پیش است و جدید نیست.

زمانی نیا درباره خرید تجهیزات از روسیه دریافت می‌گوید: 50 درصدی که به روبل است، وزارتخانه‌های مختلف تجهیزات و سرویس می‌خرند، وزارتخانه‌ها لیست تجهیزات مورد نظر خود را داده اند و ما نیز آن لیست را به طرف روسی داده‌ایم.

او در پاسخ به سوال خبرنگار «انرژی امروز» درباره مدت این قرارداد و فروش نفت گفت: در قراردادی که با روسیه نوشته خواهد شد، برای آن مدت تعیین خواهند کرد. اما فعلا مدت آن نامشخص است.

 معاون بازرگانی و امور بین الملل وزارت نفت گفت: این قرارداد می‌تواند ادامه داشته باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن