کاهش تعداد نفتکش‌های درحال ساخت

با وجود افزایش سفارش ساخت کشتی‎های حمل محصولات نفتی در 9 ماهه سال 2017 میلادی، همچنان تعداد کشتی‎های حمل محمولات نفتی در حال ساخت در کمترین سطح خود در تاریخ این نوع از کشتی‎ها قرار دارد.

موسسه Capital Product Partners اعلام کرد که تعداد کشتی‎های تانکرMR  در حال ساخت هم اکنون به 7.2 درصد کل ناوگان این کشتی‎ها رسیده  که کمترین سطح آن در تاریخ خود است.

علاوه بر این، تحویل کشتی‎های حمل محصولات نفتی نیز طی این مدت با افت شدید روبرو بود به گونه ای که تحویل 33.5 درصد از کشتی‎های MR و هندی‎سایز نوساز طبق برنامه انجام نشده است. بر اساس ارزیابی‎ها رشد ناوگان کشتی‎های حمل محصولات نفتی امسال به 4.5 درصد می رسد که کمتر از رشد 6.2 درصدی سال گذشته است.

از سوی تقاضا برای این نوع از کشتی‎ها، انتظار می رود که در سال 2017 میلادی رشد تقاضا به 3.7 درصد برسد. دلیل این افزایش رشد حمل و نقل محصولات نفتی در بازارهای آسیا، در مسیر خاورمیانه به آسیا، و ارسال محموله به آمریکای لاتین است.

با در نظر گرفتن سفارش ساخت کشتی‎های سوئزمکس، تعداد سفارشات ساخت کشتی‎های سوئزمکس در 9 ماهه نخست سال 2017 به سطح 11 درصد از کل ناوگان کشتی‎های سوئزمکس رسید. از ابتدای سال تا کنون تنها 12 فروند کشتی سوئزمکس جدید سفارش داده شده اند.

این در حالی است که طی 9ماهه نخست سال اوراق کشتی‎های نفتکش قوت گرفته است. در این مدت 7.1 میلیون DWT کشتی نفتکش به منظور اوراق فروخته شده اند که این میزان 5.6 میلیون DWT بیش از مقدار کشتی‎های مدت مشابه سال گذشته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن