توسعه همکاری‌های ایران و سریلانکا در انرژی

رئیس مجلس پس از دیدار «کارو جایاسوریا» رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا در نشست خبری مشترک گفت: ایران و سریلانکا بر گسترش همکاری‌های اقتصادی به ویژه در حوزه‌های نفت و گاز و همچنین حل مسائل بانکی تاکید دارند.

علی لاریجانی با تاکید بر این که در عرصه اقتصادی زمینه‌های خوبی برای رشد همکاری ایران و سریلانکا وجود دارد، اظهار داشت: بخش مهمی‌از مذاکرات درباره گسترش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد در دیدار امروز با رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا پیشنهادهای خوبی در زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور مطرح و بنا شد زمینه فعال شدن این بخش‌ها با کمک بخش خصوصی فراهم شود. وی ادامه داد: پیمانکاران ایرانی می‌توانند در این عرصه فعال شوند و تجار هم در زمینه واردات و صادرات می‌توانند با کشور سریلانکا همکاری اقتصادی داشته باشند.

در این دیدار کارو جایاسوریا هم با تشکر از لاریجانی برای دعوت از وی و هیات پارلمانی همراه برای حضور در ایران گفت: تاریخچه روابط ایران و سریلانکا قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد و تجار دو کشور از گذشته‌های بسیار دور با هم همکاری داشته‌اند.

رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا افزود :متاسفانه در نتیجه تحریم‌ها هم ما از واردات نفت خام برای تامین پالایشگاهمان محروم شدیم و هم ایران از واردات چای سیلان محروم شد. وی افزود: بسیار علاقمند به گسترش روابط اقتصادی دو کشور هستیم و در این زمینه پروژه‌های بسیاری برای گسترش اهداف دو جانبه وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری شاهد افزایش قابل ملاحظه ورود گردشگران ایرانی به سریلانکا هستیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن