حذف یک‌شبه نیروگاه‌های پراکنده!

دبیر سندیکای صنعت برق ایران گفت: وزارت نیرو کمک کرد تا تولیدکنندگان به سمت تولید پراکنده بروند؛ متاسفانه امسال بعد از گذر از پیک برق، ناگهان اعلام کردند که تولید پراکنده برق نمی‌خواهیم، سوخت هم نمی‌دهیم و تولیدکنندگان پول گازی هم که مصرف شده باید بپردازند و در غیر این صورت، خودمان از حساب‌ها برمی‌داریم. 

به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، پرویز غیاث‌الدین با اعلام این مطلب در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد؛ تصریح کرد: ما در کشور برنامه توسعه پنج سال داریم و سیاست انرژی و چشم‌انداز ۱۴۰۴ داریم؛ اما روزانه سیاست هم عوض‌ می‌شود.

وی افزود: نیروگاه‌های خصوصی تشویق به احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده‌ می‌شوند و پس از گام برداشتن اعلام‌ می‌شود که نیروگاه‌های DG نمی‌خواهیم. ما به کدام وعده دولت اعتماد کنیم. 

غیاث‌الدین در ادامه با اشاره به تلاش دولت برای جذب سرمایه‌گذار خارجی تصریح کرد: سرمایه‌گذار خارجی هر اتفاقی بیافتد، خسارت می‌گیرد؛ اما سرمایه‌گذار داخلی با تغییر روزانه سیاست‌ها خسارت می‌دهد و نسل بعدش هم همچنان باید خسارت دهد. 

دبیر سندیکای صنعت برق ایران با بیان اینکه «۵۳۰ عضو در سندیکا داریم و هر سال بیش از ۷۰ شرکت اعلام می‌کنند قادر به ادامه تولید نیستند»، گفت: در زمستان از ما برق نمی‌خرند؛ می‌گوییم بگذارید برق صادر کنیم،  قبول نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه «هیچ حمایتی از تولیدکننده نیست»، پرسید: پس از برجام دولت کدام هیات را به خارج فرستاد تا برای تولیدکننده کار ایجاد کند؟ می‌گوییم صادرات داریم؛ اما مشکل اخذ پول همچنان هست. دولت که قدرت دارد کمک کند پولمان را بگیریم؛  قول می‌دهند، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

غیاث‌الدین با بیان اینکه «صنعتی که ورشکسته است دیگر نمی‌تواند به دولت کمک کند»، تصریح کرد: هر چقدر وزارت نیرو هم تقویت شود، بخش خصوصی هم تقویت می‌شود.

وی افزود: چهار سال قبل گفته شد دولت خوب است، همراهی کنیم و از انتقاد بپرهیزیم؛ اما حمایت این نیست که سکوت کنیم و هیچ نگوییم. درصورتی که بخش خصوصی طلبش را نگیرد؛ زمین‌گیر می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن