تفاهمنامه‌های جدید با وزارتخانه‌های نفت و نیرو

رییس ستاد توسعه صنایع دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: اگر در حوزه نفت و گاز همکاری لازم میان دانشگاه و صنعت شکل نگیرد؛ طبعا در دیگر حوزه‌ها سخت‌تر است.

به گزارش خبرنگار نفت «انرژی امروز»، دکتر محمدسعید سیف صبح امروز در دومین همایش ملی توسعه میادین نفت و گاز که در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است، گفت: دانشگاه‌های ایران توانایی‌های علمی بسیار بالایی دارند؛ ما بیش از ۱۰۰  قطب علمی  و۳۵۰ انجمن علمی داریم و سالانه 950 میلیون نفر ساعت کار علمی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود. همچنین، توانایی کار تحقیقاتی داریم؛ اما اینکه چقدراز این توانمندی‌ها استفاده شده، باید محاسبه شود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف همچنین اعلام کرد: در گروه مهندسی دریای این دانشگاه، تفاهمنامه‌هایی با وزارتخانه‌های نفت و نیرو داشته‌ایم که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

عضو انجمن مهندسی دریایی ایران همچنین با اشاره به مشارکت مالی وزارت دفاع در پروژه‌های دفاعی با دانشگاه‌ها ابراز امیدواری کرد که مشابه این همکاری در بخش نفت و فراساحل هم صورت بگیرد که در این جهت، باید به طورجدی به دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها توجه و کمک شوند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که علاوه بر پروژه‌های بالادستی، در بخش پایین‌دستی هم شاهد همکاری بیشتر ضنعت نفت کشور با دانشگاه‌ها باشیم.

سیف با اشاره به بضاعت کشور در نفت و گاز تاکید کرد: اگر نتوانیم در این حوزه که توانایی بسیاری داریم، راهکارهای خوبی ارایه بدهیم؛  در حوزه‌های دیگر که توانایی کمتری داریم، شاید دستیابی به توفیق سخت‌تر باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن