رکوردشکنی ایران در بازارهای آسیایی نفت

خبرگزاری رویترز از رکوردشکنی ایران برای صادرات نفت در بازارهای آسیایی گزارش داد.

به گزارش رویترز، واردات نفت چهار مشتری عمده آسیایی ایران شامل چین، هند، کره جنوبی و ژاپن از این کشور در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) با 5.1 درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال، به یک میلیون و 900 هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از ماه مارس (اسفند – فروردین) سال جاری میلادی است.

واردات نفت چین از ایران با 60 درصد رشد سالانه به 784 هزار بشکه در روز و خرید نفت کره جنوبی نیز با یک چهارم افزایش سالانه به 504 هزار بشکه در روز رسید که بیشترین سهم را در افزایش واردات نفت از ایران داشت.

رویترز همزمان گزارش داد با توجه به کاهش تولید نفت اوپک و افزایش تقاضا برای این کالا، ممکن است قیمت نفت عربستان برای تحویل در ماه دسامبر ( آذر – دی) به مشتریان آسیایی اش به بالاترین میزان آن از سال های 2013 و 2014 برسد.

انتظار می رود که این کشور قیمت فروش رسمی نفت عرب لایت تحویل دسامبر را حداقل 90 سنت بالاتر از قیمت نفت عمان و دبی برساند که بالاترین میزان از سپتامبر 2014 (یک دلار و 65 سنت) خواهد بود.

قیمت نفت در سال 2018 حدود 56 دلار خواهد بود

همچنین براساس نظرسنجی رویترز از 35 تحلیلگر نفت، با تمدید توافق جهانی کاهش تولید اوپک، افزایش قیمت نفت با نوساناتی در سال 2018 نیز ادامه خواهد داشت زیرا رشد تولید نفت آمریکا جبران خواهد شد.

تحقیق این 35 تحلیلگر نشان داد که میانگین قیمت نفت برنت در سال 2017 میلادی به 53 دلار و 25 سنت و سال آینده میلادی به 55 دلار و 71 سنت برسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن