قرارداد یک میلیارد دلاری هیوندای برای ساخت ابرنفتکش‌ها

در صورتیکه مذاکرات شرکت صنایع سنگین هیوندای (HHI) با شرکت‎های Brightoil Petroleum، و Sentek Marine به نتیجه برسد هیوندای قرارداد ساخت کشتی های VLCC به ارزش یک میلیارد دلار را در دست خواهد داشت.

شرکت هنگ‎کنگی برایت اویل در حال ثبت سفارش ساخت یک سری VLCC است که بسیار بیشتر از آنچیزی است که تاکنون تصور می‎شد. در همین حال شرکت بانکرینگ سنتک نیز در حال بررسی ساخت کشتی‎های نفتکش غول‌پیکر در کشتی‎سازی‎های کره جنوبی است.

ماه گذشته گزارش ها حاکی از آن بود که برایت اویل قصد سفارش ساخت سه فروند کشتی VLCC در هیوندای را دارد در حالیکه گزینه برای ساخت سه فروند دیگر نیز در قرارداد آنها در نظر گرفته شده است. اکنون منابع کشتی سازی خبر می دهند که این تعداد به 10 فروند کشتی افزایش یافته است که پنج فروند آنها قرارداد ساخت نهایی و پنج فروند دیگر مشروط هستند.

در صورتیکه نفتکش های مشروط این شرکت نیز ساخته شوند ناوگان کشتی‎های VLCC برایت اویل ناگهان سه برابر می شود. این شرکت هم اکنون پنج فروند VLCC با ظرفیت 319 هزار DWT دارد که در سالهای 2012 و 2013 ساخته شده اند.

شرکت برایت اویل که بیشتر به عنوان شرکت بانکرینگ شناخته می شود، قرار است که حجم فعالیت تجارت نفت خود را افزایش دهد. این شرکت اعلام کرده است که سفارش VLCC ها در راستای همین راهبرد است.

یک منبع آگاه در کشتی سازی عنوان کرد: `قیمت‎های پایئن و جذاب ساخت VLCC یکی دیگر از عواملی است که برایت اویل را به ساخت نفتکش ها ترغیب کرده است. قیمت کنونی ساخت VLCC به 80 میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که برایت اویل برای هر یک از VLCC های کنونی خود در سال 2000 میلادی 107 میلیون دلار پرداخت کرده بود.`

گفته می شود که زمان تحویل کشتی های برایت اویل نیمه دوم 2019 و 2020 میلادی است. تاکنون مقام های برایت اویل در این باره اظهار نظر نکرده اند.

از سوی دیگر، شرکت ستنک نیز قصد دارد ساخت دو فروند VLCC را به هیوندای واگذار کند. این کشتی‎ها در سال 2019 میلادی وارد ناوگان خواهند شد. این شرکت هم اکنون دو فروند VLCC در اختیار دارد که یکی از آنها به ذخیره نفت و دیگری به حمل نفت مشغول است. این شرکت در ما گذشته میلادی نیز یک فروند نفتکش دست دوم با ظرفیت 301 هزار DWT خرید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن