برای حفاظت ازمنابع آبی بایدچاه‌های غیرمجاز را پرکرد

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: ابتدا  چاه‌های غیرمجاز  را برای حفاظت از منابع آبی و زیست محیطی پر کنند و سپس برای حل بحران آب با تغییرکاربری کشت از اشتغال کشاورزان نیز پاسداری کنند.

علاءالدین خادم درباره فعالیت چاه‌های غیرمجاز در صنعت کشاورزی، گفت: دولت باید برای پاسداری از شرایط زیست محیطی و منابع آبی کشور چاه‌های غیرمجاز را پر کند اما سوال اینجا است ، تکلیف اشتغال در صنعت کشاورزی برای کسانی که از طریق چاه‌های غیرمجاز، محصولات کشاورزی را تولید می کنند چه می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: بستن چاه های غیرمجاز برای حفاظت از  منابع آبی و زیست محیطی تنها راهکار نیست بلکه می توان با تغییرکاربری کشت، فرصت‌های اشتغال بهینه ای ایجاد کردکه با  ایجاد محدودیت  مصرف در منابع آبی نیز سازگاری  داشته باشند.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: برای ساماندهی فعالیت چاه های غیر مجاز باید  تغییر کاربری  کشت  در  دستور کار قرار بگیرد  بطور  مثال  باید  تمر کز  تولید  را برای  استفاده کاربردی از  منابع آبی چاههای غیر مجاز  به سمت بخش های  صنعتی تولید در بخش کشاورزی از  جمله کشت‌های گلخانه ای  هدایت شود  تا  علاوه  بر ساماندهی  چاه های غیر مجاز از فرصت های اشتغال پایدار کشاورزان نیز در این عرصه پاسداری کرد.

 خادم افزود: با تغییر کاربری چاه های غیر مجاز  به نوعی  می توان  فعالیت این قبیل از چاه ها را نیز قانونی کرد بنابراین پر کرده چاه های غیر  مجاز باید در  مناطقی عملیاتی شود که  امکان ایجاد جایگزین های  شغلی مانند کشتهای گلخانه ای  وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: بستن چاه های غیر مجاز  برای حفاظت از منابع آبی  و زیست محیطی تنها  راهکار نیست بلکه می توان با تغییرکاربری  چاه های غیرمجاز فرصتهای اشتغال  ایجادکرد که با محدودیت منابع آبی نیز توان تولید را نیز داشته باشند.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ، یادآور شد : بستن چاه‌های غیرمجاز  برای حفاظت از منابع آبی و زیست محیطی تنها راهکار کنترل بحرانهای آبی نیست بلکه می توان با تغییر کاربری کشت از اشتغال کشاورزان نیز  پاسداری  کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن