کشتی غرق شده پس از سه سال از آب بیرون آمد

کشتی سوول ۱۶ آوریل ۲۰۱۴ در جنوب غربی جزیره جیندو غرق شد. ۳۰۴ نفر از جمله تقریبا تمام بچه‌هایی که از سوی مدرسه به یک سفر تفریحی آمده بودند، در این حادثه کشته شدند.

به گزارش «انرژی امروز» این کشتی در حال حاضر به سطح آب رسیده و انتظار می‌رود که فرآیند انتقال آن به بندر کمتر از دو هفته طول بکشد.

به نظر می‌رسد که هنوز پیکر ۹ نفر از قربانیان داخل کشتی غرق شده باشد و بیرون آوردن کشتی از دریا همواره یکی از خواست‌های اصلی خانواده قربانیان طی سال‌های گذشته بوده است.

پس از غرق شدن این کشتی ۶۸۲۵ تنی، دولت کره جنوبی زیر فشار شدیدی از سوی افکار عمومی قرار گرفت و در جزیره جیندو، عملیات پیچیده‌ای برای بیرون آوردن کشتی انجام شد.

دختر ۱۶ ساله هاهانگ هوان یکی از بستگان غرق شدگانی است که هیچ‌گاه پیکرش پیدا نشد. او که در قایقی از نزدیک شاهد بالا آوردن کشتی بود به خبرگزاری فرانسه گفت: نمی‌توانم احساسم را از دوباره دیدن سوول بیان کنم.

گفته شده که غرق شدن کشتی ترکیبی از دلایل مختلفی داشته؛ از طراحی مجدد غیرقانونی گرفته تا بار بیش از حد و آسان‌گیری دولت در معاینه کشتی. ناخدای کشتی هم پس از غرق کشتی محکوم شناخته شد.

پس از حادثه مردم به شدت از مسوولان عصبانی شدند و خشم جامعه موجب شد تا پارک گئون هائه، رییس جمهور پیشین کره جنوبی تا حد زیادی محبوبیتش را از دست دهد. خانم هائه چندی پیش از سمتش کنار گذشته شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن