بدهی‌ها را زودتر باید بدهیم چرا در بازار منطقه ناکارآمدیم؟

وزیر نیرو گفت: با توجه به شرایط امروز کشور به لحاظ اقتصادی، اشتغال و با توجه به پتانسیل‌های منطقه برای بازسازی، اقتضا می‌کند مجالی را به آسیب شناسی در این زمینه دهیم و علت ناکارآمدی ما را برای حضور در بازار منطقه مشخص شود. ‌

به گزارش خبرنگار انرژی امروز، رضا اردکانیان در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه صنعت برق گفت: ابتدا به عنوان وزیر نیرو تشکر خود را از مجموعه شرکت کنندگان، برگزار کنندگان، طراحان  و برنامه ریزان به ویژه آقای تابع جماعت ابراز کنم.

او در ادامه با توجه به مشارکت گسترده شرکت‌ها و سازندگان خارجی، به زبان انگلیسی به مخاطبان خارجی خیرمقدم گفت و بر پتانسیل‌های شرکت‌های ایرانی تاکید و دعوت کرد تا با شرکت‌های ایرانی جوینت شوند وامیدواریم در آینده نزدیک، صنعت برق ایران و شرکت‌های اروپایی، افریقایی و آسیایی ارتباط قوی با شرکت‌های ایرانی داشته باشند.

اردکانیان سپس خطاب به کل حاضران به زبان فارسی صحبت‌های خود را ادامه داد و گفت: بخش برق ایران با بیش از ۳۴ میلیون مشترک، کسب رتبه ۱۴ در جهان و ایجاد حدود ۷۷ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی از پتانسیل بالایی برخوردار است. 

او اظهار کرد: تعداد قابل ملاحظه اعضای سندیکای برق نوید روزهای روشن را می‌دهد. وجود ۱۱۰هزار شاغل در شرکت‌های برق دولتی و خصوصی در سطوح مختلف شغلی و تحصیلی ما را به حضور فعال‌تر در بازارهای دیگر امیدوار می‌کند؛ همچنین امید است با رشد صنعت بتوانیم از توسعه پایدار پشتیبانی و برنامه‌ها را محقق کنیم. از چالش‌های این حوزه افزایش مصرف و کم شدن مصرف انرژی است. 

اردکانیان با اشاره به تاکید مجلس بر مدیریت تقاضا، با اشاره به کسب رأی حداکثری در مجلس گفت: باید به موضوع مدیریت مصرف نیز علاوه بر برگزاری نمایشگاه پرداخت. ما به ایده‌ها و طرح‌های جدید خوش آمد می گوییم.

او اظهار کرد: شرایطی که امروز در کشور به لحاظ اقتصادی، اشتغال و با توجه به پتانسیل‌های منطقه برای بازسازی، اقتضا می‌کند مجالی را به آسیب‌شناسی در این زمینه دهیم و علت ناکارآمدی ما را برای حضور در بازار منطقه مشخص شود. ‌

وزیر نیرو گفت: فرصت‌های فراوان سرمایه‌گذاری در صنعت برق به اتکای نیروهای متخصص کمک دولت را می‌طلبد و وزارت نیرو بیش از پیش در این زمینه یار بخش خصوصی خواهد بود. 

او ادامه داد: وجود صدها شرکت پیمانکاری و مشاور نقطه روشنی است و با رفع موانع فرصت بیشتری برای حضور این صنعت در خارج را رقم می‌زند. قابل رقابت بودن نکته قابل‌توجهی است و نگاه نباید صرفاً فروش محصولات در داخل باشد و باید چشم به بازارهای خارج از کشور نیز داشت. 

اردکانیان از اولویت‌های دولت دوازدهم بهره‌برداری از ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی، بهره‌برداری از ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، افزایش راندمان تا حداقل ۴۰ درصد، ساماندهی اقتصاد برق، بهبود فضای کسب و کار و تک رقمی کردن تلفات برق را نام برد.

او با اشاره به حضور رییس سازمان برنامه و بودجه در مراسم  تصریح کرد: در حضور آقای نوبخت عرض می‌کنم که الزامات بهبود فضای کسب و کار این است که وزارت نیرو و دولت بتواند هر چه زودتر بدهی خود را به پیمانکاران و فعالان صنعت بپردازد. راه‌های مختلف برای این امر در حال پیگیری است و امیدوارم از حمایت‌های آقای نوبخت برخوردار باشیم.

اردکانیان گفت: سیاست وزارت نیرو برای حفظ و توسعه اشتغال، انجام تعهدات مالی به بخش خصوصی است و امیدواریم تا نمایشگاه برق در سال آینده به توفیقاتی دست یافته باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن