صدور مجوز جذب ۶.۳ میلیارد یورو برای احداث نیروگاه

سخنگوی دولت گفت: شورای اقتصاد برای جذب  ۶.۳ میلیارد یورو برای احداث ۸ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی مجوز صادر کرد.

به گزارش خبرنگار انرژی امروز، محمدباقر نوبخت در برنامه اختتامیه هفدهمین همایش بین المللی صنعت برق با اشاره به ارائه لایحه بودجه به مجلس تا ۱۵ آذر گفت: سالانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش برق کافی نیست و باید از منابع دیگر سرمایه هم استفاده کرد. برهمین اساس شورای اقتصاد  برای جذب  ۶.۳ میلیارد یورو  برای احداث ۸ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی مجوز صادر کرد.

وی افزود: در لایحه بودجه، توجه ویژه ای به صنعت برق شده و همانطور که در برنامه دولت و برنامه پنج ساله توسعه آمده باید بسترهای افزایش ۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید سالانه برق را فراهم کنیم.

نوبخت با بیان اینکه در سال گذشته مصمم شدیم ۲۲۰۰ میلیارد تومانی که از صنعت برق برای یارانه ها گرفته می شود را به توانیر برگردانیم، تصریح کرد: امسال هم همین تصمیم را داریم. برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف کرد تا نسبت به اصلاح تعرفه های حامل های انرژی اقدام کند که در این خصوص بررسی هایی در دولت در حال انجام است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه شبکه توزیع برق نیاز به بازسازی دارد، گفت: به دستور رییس جمهور هیات وزیران ملزم شد که برای فعال سازی وزارت نیرو با اردکانیان همراه باشد. در این راستا کارها برای پرداخت بدهی وزارت در کوتاه مدت انجام می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن