ساخت بزرگترین آفتاب مصنوعی دنیا در آلمان

هدف از ساخت این آفتاب مصنوعی،‌ دستیابی به تجهیزاتی برای متمرکز کردن نور طبیعی خورشید است.

به گزارش «انرژی امروز» به نقل از گاردین، دانشمندان آلمانی در حال راه‌اندازی «بزرگ‌ترین آفتاب مصنوعی جهان» هستند و امیدوارند این منبع بزرگ نوری بتواند سوختی دوستدار اقلیم را تولید نماید.

پروژه Synlight در Julich، ‌در 19 مایلی غرب کلونگ، از 149 نورافکن قدرتمند تشکیل شده است و نوری ده‌هزار برابر شدیدتر از نور خورشید بر روی زمین را تولید می‌کند.

وقتی نور تمامی لامپ‌ها بر یک نقطه متمرکز می‌شود، این آفتاب مصنوعی می‌تواند درجه حرارتی برابر با 3500 درجه سانتی‌گراد را تولید نماید که دو تا سه برابر درجه حرارت کوره ذوب آهن است.

هدف از ساخت این آفتاب مصنوعی،‌ دستیابی به تجهیزاتی برای متمرکز کردن نور طبیعی خورشید است. دانشمندان می‌خواهند نور طبیعی آفتاب را متمرکز کنند تا برق مورد نیاز تولید سوخت هیدروژنی را به دست آورند.

اگر کسی در زمان روشن شدن این آفتاب،‌ وارد اتاقک آن شود،‌ مستقیما مشتعل می‌شود.

پیش از این هم نیروگاه‌های برق خورشیدی از آینه‌هایی برای تمرکز نور خورشید بر روی آب استفاده می‌کردند. این کار باعث می‌شد تا از حرارت خورشید برای تولید بخار گرداننده توربین‌ها و ژنراتورهای تولید برق استفاده شود.

از انرژی تولید شده در این آفتاب مصنوعی می‌توان برای استخراج هیدروژن از بخار آب استفاده کرد و از این هیدروژن به عنوان سوخت در خودروهای هیدروژنی استفاده کرد.

در حال حاضر Synlight انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کند، چهار ساعت استفاده از این تجهیزات به اندازه مصرف برق یک ساله یک خانواده چهارنفره برق مصرف می‌کند، اما دانشمندان امیدوارند که در آینده بتوانند از این آفتاب مصنوعی برای تولید هیدروژن به روشی کربن خنثی استفاده کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن