محاصره‌شدگان سیل جازموریان نجات یافتند

عملیات امداد و نجات به عشایری که در پی بارش باران و جاری شدن سیلاب در منطقه جازموریان در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند از نخستین ساعات وقوع حادثه آغاز شده است.

به گزارش «انرژی امروز» در پی بارندگی‌های شدید دیروز و امروز در استان‌های جنوبی کشور، بسیاری هموطنان کرمانی در محاصره سیل قرار گرفتند. فرماندار کوهبندان کرمان هم در خصوص اقامت در حاشیه رودخانه‌ها به مسافران نوروزی هشدار داده است.

۲۵نفر در رودبار جنوب در محاصره سیلاب قرار دارند

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۵ نفر در رودبار جنوب در محاصره سیلاب قرار دارند، گفت: برای امدادرسانی به این افراد بالگرد به منطقه اعزام شده است.

علی گنج کریمی با اشاره به اینکه عملیات امدادرسانی در منطقه جازموریان همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: در گزارشی جدید اعلام شد که ۲۵ نفر در رودبار جنوب در محاصره سیلاب قرار دارند که برای نجات این افراد در حال اعزام بالگرد به منطقه هستیم.

گنج کریمی در خصوص عملیات شب گذشته برای امدادرسانی به افراد گرفتار در سیلاب در منطقه جازموریان گفت: برای این منظور بنده به همراه معاون سازمان مدیریت بحران کشور و جانشین رییس ستاد بحران استان کرمان و چند تن از مسوولان استانی به دلیل باتلاقی بودن مسیر، خودروها را رها کرده و پیاده عازم منطقه مورد نظر شدیم.

وی از امداد رسانی به این افراد که اکثر زن و بچه بودند خبر داد و افزود: در عملیات شب گذشته ۳۳ نفر که در محاصره سیلاب قرار داشتند نجات یافتند.

نجات ۱۸۰ نفر طی پنج روز عملیات

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان با اشاره به وسعت منطقه جازموریان تصریح کرد: به محض اعلام مشکل در هر منطقه‌ای از استان هلال احمر سریعا برای کمک رسانی در منطقه حضور پیدا می کند.

وی ادامه داد: در مجموع طی پنج روز اخیر ۱۸۰ نفر در منطقه جازموریان از سیلاب نجات یافتند.

گنج کریمی حوادث ناشی از سیلاب در سایر مناطق استان کرمان را جزئی دانست گفت: در ساردوئیه شاهد گیر افتادن خودروها در اثر وقوع سیلاب بودیم.

وی گفت: همچنین وقوع سیلاب در روستاهای سیرجان و کوهبنان هم بدون خسارت جانی بود و با امدادرسانی انجام شده مشکل خاصی در استان وجود ندارد.

نجات تمام افراد گرفتار سیلاب جازموریان

معاون و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تمام افراد گرفتار شده در سیلاب جازموریان واقع در جنوب استان کرمان نجات پیدا کرده‌اند و عملیات امداد با موفقیت به پایان رسید.

بهنام سعیدی عصر امروز در حاشیه عملیات امداد و نجات عشایر گرفتار سیلاب منطقه جازموریان واقع در جنوب استان کرمان با اشاره به آخرین اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در این منطقه اظهار داشت: عملیات امداد و نجات به عشایری که در پی بارش باران و جاری شدن سیلاب در منطقه جازموریان در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند از نخستین ساعات وقوع حادثه در دستور کار رییس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار کرمان به عنوان رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در منطقه این عملیات با موفقیت انجام شد و تمام افراد گرفتار در سیلاب نجات پیدا کردند.

سعیدی بیان داشت: در عملیات امداد و نجات سیل‌زدگان چندین تیم امدادی و تیم واکنش سریع در منطقه جازموریان حضور داشتند که اقدامات آن‌ها قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط جوی، وسعت زیاد منطقه و پراکندگی عشایر کار امداد و نجات در جازموریان دشوار شده بود، تصریح کرد: با توجه به تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته به صورت شبانه‌روزی بیش از ۱۰۰ نفر از محصور شدگان در باتلاق جازموریان نجات و اسکان داده شده‌اند.

سعیدی با بیان اینکه امروز نیز یک فروند بالگرد برای گشت‌زنی و بررسی منطقه جازموریان به این منطقه اعزام شد و کار تجسس را آغاز کرد، گفت: این اقدام برای اطمینان در عملیات امداد و نجات انجام گرفت تا در صورت مشاهده احتمالی افرادی که در این منطقه گرفتار سیلاب شده‌اند، امداد رسانی انجام گیرد.

سخنگو و معاون سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: امروز سه گروه امدادی از جمعیت هلال‌احمر و فرماندهی قرارگاه جنوب‌شرق ارتش با امکانات مهندسی و یگان پهباد در منطقه حضور دارند و مشکل خاصی برای امدادرسانی وجود ندارد.

وی افزود: تیم های امداد و نجات با تجهیزات تخصصی نجات همچنان در منطقه جازموریان حضور دارند و در این زمینه آمادگی مطلوبی وجود دارد.

سعیدی بیان داشت: افراد نجات‌ یافته از سیلاب در شهرستان‌های قلعه‌گنج و رودبار جنوب اسکان داده شدند.

وی با تقدیر از دستور رسیدگی ویژه توسط اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اقدامات و تلاش‌های استاندارکرمان، نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی به ویژه ارتش و سپاه و همچنین بومیان منطقه جازموریان گفت: کار جمعی بسیار خوبی صورت گرفت که می‌تواند الگوی خوبی برای سایر حوادث مشابه باشد.

وی همچنین با اشاره به حضور مستمر مسوولان استانی در عملیات امداد و نجات سیلاب جازموریان ابراز داشت: باید از حضور ابوالقاسم سیف‌اللهی معاون عمرانی استانداری کرمان، خلیل همایی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان، علی گنج‌کریمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و فرمانداران شهرستان‌های قلعه‌گنج و رودبار جنوب به دلیل حضور شبانه‌روزی از نخستین روز سال جدید در منطقه جازموریان و همچنین انجام اقدامات جهادی در زمینه امداد و نجات عشایر گرفتار در سیلاب تقدیر شود.

مسافران نوروزی از اتراق در اطراف رودخانه‌های کوهبنان خودداری کنند

فرماندار کوهبنان گفت: با توجه با بارندگی‌های اخیر احتمال به راه افتادن سیلاب‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد لذا توصیه می‌شود مسافران نوروزی از اتراق در اطراف رودخانه‌ها خودداری کنند.

محمدرضا مهدلو اظهار داشت: طی چند روز اخیر شاهد ناپایداری‌های جوی و بارش پراکنده باران در این شهرستان بودیم اما از عصر دیروز با شدت در حال باریدن است که این مهم می‌تواند در نشاط و سرسبزی طبیعت و مراتع اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: با توجه با بارندگی‌های اخیر احتمال به راه افتادن سیلاب‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد لذا توصیه می‌شود مسافران نوروزی و شهروندان کوهبنانی از نزدیک شدن و اتراق در اطراف رودخانه‌ها  به ویژه رودخانه‌هایی که از وسط شهر عبور می‌کنند، خودداری کنند.

فرماندار کوهبنان گفت: از عصر روز گذشته تمام همت خود را به کار بستیم تا مسافران نوروزی در خانه‌های بوم‌گردی و مدارس  شهرستان  اسکان داده شوند و مشکلی برای آنان پیش نیاید.

وی ابراز داشت: ستاد مدیریت بحران شهرستان به همراه تجهیزات خودرویی و نیروهای امدادی به‌صورت آماده‌باش کامل درآمدند و نیروهای انتظامی، هلال‌احمر، راه و شهرسازی، اورژانس، شهرداری و … با تمام امکانات در حال خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

مهدلو یادآور شد: شهروندان کوهبنانی و میهمانان نوروزی از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند و در صورت ضرورت، تجهیزات و امکانات لازم را به همراه داشته باشند و میهمانان نوروزی در صورت برخورد با هرگونه مشکل مراتب را با شماره 33494532 ستاد اسکان مرکزی واقع در فرمانداری درمیان بگذارند.

ادامه بارش‌ها تا فردا در کرمان

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان از اختصاص بیشترین میزان بارندگی طی ۴۸ ساعت گذشته با ۲۳.۲ میلیمتر به شهرستان کهنوج خبر داد.

حمیده حبیبی ضمن اشاره به بارش‌های خوب باران از اواخر وقت جمعه در استان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه شاهد بارندگی‌ در اکثر نقاط استان هستیم.

وی اضافه کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته ۶.۵ میلیمتر بارندگی در شهر کرمان ثبت شده است که امروز و فردا نیز شاهد بارندگی خواهیم بود.

رییس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان اظهارداشت: میزان بارندگی در سال زراعی جاری تا کنون ۷۷.۶ میلیمتر ثبت شده است که این میزان در سال گذشته ۹۶.۵ میلیمتر بوده است.

وی اضافه کرد: بعد از کهنوج، شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان به ترتیب ۲۱.۲ و ۱۹.۸ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی ها را به خود اختصاص داده اند.

حبیبی هوای امروز و فردا را در استان نیمه ابری تا ابری، احتمال رگبار پراکنده در غرب استان، گاهی وزش باد اعلام کرد.

مردم از سفرهای غیر ضروری در شب خودداری کنند

فرمانده پلیس راه استان کرمان از مردم خواست از سفرهای غیر ضروری در شب خودداری کنند.

سرهنگ یوسف نجفی با اشاره به نامساعد بودن هوای استان کرمان اظهار کرد: بارندگی‌ها در محورهای استان وجود دارد که از مردم خواسته می‌شود ضمن رعایت مسایل ایمنی و قوانین رانندگی، از تردد در محورهای استان در شب خودداری کنند.

وی گفت: طی ۱۰ روز گذشته شاهد کاهش حوادث رانندگی بودیم ولی ۶۴ درصد تصادفات منجر به فوت در پی واژگونی خودرو به وقوع پیوسته است.

سرهنگ نجفی سرعت زیاد، خستگی و خواب آلودگی را بیشترین علل واژگونی خودرو عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان باید به ازای هر دو ساعت ۱۵ دقیقه استراحت کنند، نسبت به رعایت مسائل ایمنی حین رانندگی هشدار داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن