نفت نیجریه از انبار درآمد

شرایط ضعیف حاکم بر بازارهای نفتی موجب شده است که ذخیره نفت جهت فروش در آینده با قیمت بالاتر دیگر مقرون به صرفه نباشد و بنابراین نیجریه آغاز به فروش نفت ذخیره شده خود کرده است.

به گزارش انرژی امروز،انتظار می رود که افزایش عرضه نفت به این شکل موجب کاهش بیشتر قیمت های جهانی نفت شود.

همزمان با کمرنگ شدن شرایط کونتانگو، کاهش حاشیه سود قیمت آتی نسبت به قیمت کنونی، بازرگانان نفتی بر آن شده اند که نفت ذخیره شده نیجریه در ساحل سالدانا واقع در آفریقای جنوبی را بفروشند. مشتری بخش زیادی از این محموله های نفتی در آسیا قرار دارد.

گفته می شود که طی ماه گذشته نزدیک به هفت میلیون بشکه از نفت ذخیره شده در این ساحل فروخته شده و یا در جدول فروش و بارگیری قرار گرفته است.

تاسیسات ساحلی سالدانا یکی از کلیدی ترین تاسیسات نفتی برای بازرگانان غرب آفریقاست که ظرفیت ذخیره 45 میلیون بشکه نفت را در تانکرهای بتنی 7.5 میلیون بشکه ای دارد. منابع آگاه اطلاع داده اند که به گفته مشتریان نفت نیجریه در ماه های آتی یا توجه به شرایط بازار نفت بیشتری از این منطقه خریداری خواهد شد.

علاوه بر نفتی که نیجریه در ساحل آفریقای جنوبی ذخیره کرده است، این کشور فروش نفت ذخیره شده خود بر روی آب را نیز آغاز کرده است به طوریکه به تازگی یک محموله نفتی نیجریه در آبهای سنگاپور به یک خریدار تایلندی، و یک محموله کوچک دیگر واقع در دریای کارائیب به خریداری در آمریکا جنوبی فروخته شد. زمان تحویل هر دوی این محموله ها انتهای ماه می امسال است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن