رشد 3درصدی استفاده از لوله مغزی سیار ارتباط پژوهشی با 8 دانشگاه

سمینار علمی- پژوهشی آشنایی با تکنولوژی لوله مغزی سیار از سوی مرکز تحقیقات حفاری دانشگاه شهید چمران اهواز در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش انرژی امروز، در این سمینار که دیروز دوشنبه 21 آبان ماه در دانشکده مهندسی این دانشگاه برگزار گردید، سرپرست فناوری اداره پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران با ارائه توضیحاتی در خصوصی لوله‌های مغزی سیار، اظهار کرد: این بخش از صنعت به صورت مدرن از جنگ جهانی دوم آغاز شد و پس‌ازآن برخی از شرکت‌های برای اولین بار لوله مغزی سیار را در صنعت حفاری استفاده کردند.

حامد عامری، ادامه داد: در حال حاضر 75 درصد تعمیر چاه‌های این صنعت توسط لوله‌های مغزی سیار انجام می‌شود و در 15 سال اخیر استفاده از این لوله‌ها در تمامی کشورهای دنیا حداقل سه درصد افزایش‌یافته است.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره نحوه کار، مزایا و مشکلات استفاده از لوله‌های مغزی سیار در صنعت حفاری پرداخت.

معاون پژوهش و فناوری ساخت شرکت ملی حفاری ایران درباره وضعیت کارکنان این شرکت و ارتقاء سطح دانش و تحصیلات در این شرکت، گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی بین شرکت ملی حفاری و دانشگاه‌ها خصوصاً دانشگاه شهید چمران اهواز برقرار است.

مهدی مهران، ادامه داد: شرکت ملی حفاری ایران در هشت دانشگاه کشور دفتر دارد و از این طریق توانسته همکاری‌های خوبی با این مراکز علمی، داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز صنعت حفاری کشور در امر آموزش سهیم شده است، اظهار کرد: در این بخش اقدامات خوبی انجام‌شده که ادامه نیز خواهد داشت.

معاون پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران، با اشاره به اینکه صنعت و دانشگاه‌ها در بخش علمی و آموزشی اگر در کنار هم قرار گیرند می‌توانند هر سختی را به‌آسانی تبدیل کنند، عنوان کرد: از تمامی دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز می‌خواهیم که ایده‌ها و طرح‌های خود را با این شرکت از طریق مرکز تحقیقات حفاری دانشگاه در میان بگذارند.

گفتنی است این نشست با حضور دکتر علیرضا دنه دزفولی مدیر مرکز تحقیقات حفاری دانشگاه شهید چمران اهواز، اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان دانشکده مهندسی برگزار شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن