توتال پوتفولیوی LNG انجی را خرید

توتال قراردادی با شرکت انجی امضا کرده است که بر اساس آن توانسته است پورتفولیوی بخش بالادستی LNG این شرکت را به ارزش 1.49 میلیارد دلار به دست آورد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» بر اساس اطلاعیه‌ای که شرکت توتال در وب سایت خود منتشر کرده است این پوتفولیو شامل همکاری در برنامه‌های مایع‌سازی، به ویژه سهیم شدن در پروژه LNG کمرون در ایالات متحده، موافتنامه خرید و فروش طولانی مدت LNG، یک ناوگان تانکرهای LNG و نیز دسترسی به ظرفیت‌های گازی‌سازی مجدد در اروپاست.

بر همین اساس، چنانچه در سال جاری بهبودی در بازار نفت مشاهده شود، توتال می‌تواند یک 550 میلیون دلاری هم پرداخت نماید.

پاتریک پویان، مدیر اجرایی توتال، در بیانیه‌ای گفته است «استفاده از تجارت بالادستی LNG شرکت انجی، توتال را قادر خواهد کرد اجرای استراتژی‌ خود در یکپارچه‌سازی زنجیره ارزش گاز را کامل کند، ‌آن هم در بازاری که سالانه 5 تا 6 درصد رشد دارد».

او ادامه می‌دهد «ترکیب این دو پورتفولیوی مکمل هم به این گروه اجازه خواهد داد تا سال 2040 سالانه حجمی برابر با 40 میلیون تن LNG را مدیریت کند. و توتال را با 10 درصد سهم بازار، تبدیل به دومین بازیگر عمده بازار LNG کند».

بر اساس این قرارداد، توتال تیم‌های مسوول عملیات LNG در شرکت انجی را که حدود 180 نفر کارمند هستند را تحت نظارت خود قرار خواهد داد.

به علاوه، توتال و انجی بر سر همکاری برای توسعه بیوگاز و انرژی تجدیدپذیر برق‌آبی به توافق رسیدند و انجی تبدیل به عمده‌ترین تامین کننده توتال در این بخش شده است.

آوردهای این معامله برای توتال به شرح زیر است:

1- ظرفیت مایع‌سازی MTPA 2.5 جدید که به پورتفولیوی توتال اضافه می‌شود و این ظرفیت تا سال 2020 به MTPA 23 می‌رسد.

این ظرفیت شامل: 16.6 درصد سهم گازی‌سازی LNG کامرون است به همراه سه واحد جدیدی که در لوئیزیانا در حال ساخت است و پتانسیل توسعه دو واحد دیگر نیز وجود دارد.

2- یک پورتفولیوی قرارداد خرید و فروش طولانی مدت LNG این گروه را قادر خواهد ساخت کل پورتفولیوی خود را تا سال 2020 به MTPA 28 برساند که به همراه عرضه‌ای است که از کشورهای مختلفی چون الجزایر، نیجریه، نروژ، روسیه، قطر و امارات متحده عربی است.

3- دسترسی به ظرفیت گازی‌سازی مجدد MTPA 14 در اروپا، به همراه ظرفیت MTPA 4 موجود توتال.

4- ناوگانی از 10 تانکر LNG که به سه LNGبر توتال اضافه می‌شوند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن