روایت امام جمعه اهواز از پیشنهاد رهبری

امام جمعه موقت اهواز  گفت: امام خامنه‌ای گفتند که من گفتم طرح احیای اراضی خوزستان باید در دو میلیون هکتار اجرا شود؛ اما آقایان بعدها این مساحت را کاهش دادند.

به گزارش انرژی امروز، آیت الله محسن حیدری گفت: زمینی که به خاطر انتقال آب خوزستان خشک و به کانون ریزگردها تبدیل شده است باید با جلوگیری از طرح‌های انتقال آب دوباره احیا شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نهال کاری در 5 درصد از کانون‌های ریزگرد خوزستان انجام می‌شود، عنوان کرد: خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم که در واقع دولتی‌ها برای حل مشکل ریزگردها کاری نکرده‌اند و حتی طرح کشاورزی که دستور آن را داده بودید با طرح‌های انتقال آب مورد تهدید قرار گرفته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری گفتند مگر آب مورد نیاز این طرح از رودخانه کرخه تامین نمی‌شود که به ایشان گفتم نصف آن از کرخه تامین می‌شود و قرار است 4 سد در بالادست رودخانه کرخه ساخته شود که با این کار کرخه نابود می‌شود. مقام معظم رهبری گفتند از طرح ساخت این سدها خبر ندارم.

آیت الله حیدری بیان کرد: آیت الله فرحانی در این جلسه به حضرت آقا گفت که شما گفته بودید طرح احیای اراضی خوزستان در مساحت 880 هزار هکتار اجرا شود اما آقایان این طرح را به 550 هزار هکتار کاهش دادند؛ امام خامنه‌ای گفتند که من گفتم این طرح باید در 2 میلیون هکتار از زمین‌های خوزستان اجرا شود اما آقایان بعدها این مساحت را کاهش دادند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نظرات خوبی درباره خوزستان دارند، عنوان کرد: اگر نظرات مقام معظم رهبری در خوزستان اجرا شود این استان آباد می‌شود و امیدواریم مسوولان دولت آینده به فرمایشات ایشان جهت توسعه خوزستان اجرایی شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن