از برنامه افزایش تولید نفت ایران تا صندوق ملی نروژ

ایران تا سال 2023 تولید نفت خود را به 4.4 میلیون بشکه خواهد رساند و نروژ با فروش سهام شرکت‌های نفتی، قصد کاهش وابستگی به نفت را دارد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» از World Oil، روز جمعه صادرات نفت عراق از منطقه اقلیم کردستان به ترکیه به 254 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

بر اساس آمار منابعی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، صادرات نفت عراق از منطقه کردستان و ارسال آن به ترکیه به 254 هزار بشکه در روز رسیده است.

خبر دیگر این‌که World Oil از قول فریدون فشارکی، مدیرعامل شرکت فکت گلوبال انرژی گفته است که ظرفیت تولید نفت خام ایران در سال 2022 تا 2023 به 4.4 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

روز 5 شنبه هم اعلام شد که یک تریلیون دلار موجودی صندوق ملی نروژ است و اعلام شده است که این کشور قصد دارد حدود 35 میلیارد دلار از سهم شرکت‌های نفت و گاز خود را به فروش برساند تا «آسیب‌پذیری کمتری» نسبت به نوسانات قیمت نفت داشته باشد.

در عربستان سعودی هم اعلام شده است که دستگیری‌های اخیر مقامات این کشور به اتهام فساد، هیچ تاثیر مخربی بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی یا برنامه این کشور برای عرضه عمومی اوراق بهادار شرکت دولتی نفت عربستان، آرامکو، نخواهد داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن