تعمیر و نوسازی دومین دکل حفاری سنگین خشکی

دومین دکل حفاری سنگین خشکی ناوگان شرکت ملی حفاری ایران پس از راه اندازی بزرگترین سایت بازسازی دستگاه‌های حفاری در کشور در اهواز از سوی این شرکت، تعمیر اساسی و نوسازی کامل شد.

به گزارش انرژی امروز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مدیر بازسازی و ارتقاء دستگاه ‌ها و تجهیزات حفاری شرکت در این باره توضیح داد: دستگاه تمام برقی  56 فتح یکی از سه دکلی  است که در ابتدای فعالیت سایت، در نوبت بازسازی قرار گرفت.

بیژن سیستانی با اشاره به آغاز بکار سایت بازسازی دستگاه های حفاری همزمان با سی و هفتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری، گفت: در تعمیرات دوره ای (اورهال) این دستگاه به نحوی تمامی تجهیزات آن نوسازی و روزآمد شده است.

وی در این ارتباط به بازسازی کامل سازه دکل، ساخت مخازن جدید سیال و آب، تعمیرات کلی دراورکس، پمپ های سیال،  سامانه کنترل برق (SCR )، کمپرسورها، الکتروموتورها، میکسر، کرون و دیگر متعلقات دستگاه اشاره کرد.

سیستانی با بیان اینکه هم اکنون هماهنگی برای انتقال این دستگاه به موقعیت عملیاتی در جریان است، افزود: پیش از این در اواخر سال گذشته  نیز دستگاه حفاری 57 فتح بازسازی و در موقعیت تعریف شده وارد مدار عملیات گردید.

مدیر بازسازی و ارتقای دستگاه‌ ها و تجهیزات حفاری شرکت اظهار کرد: مراحل تعمیرات اساسی و نوسازی دستگاه حفاری 82 فتح هم با 85 درصد پیشرفت کار در دست اجراست و تا 10 روز آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه زمان پیش ‌بینی ‌شده برای بازسازی هر دستگاه حفاری خشکی 60 روز در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین اورهال دکل حفاری  42 فتح با پشتیبانی سایت بازسازی اهواز در موقعیت عملیاتی در جزیره خارگ در مراحل اجرا قرار دارد.

سایت بازسازی دستگاه های حفاری شرکت ملی حفاری ایران در زمینی به مساحت 9 هکتار در طرح مرکزیت شرکت موسوم به سدین احداث و در آن امکانات و تجهیزات لازم برای بازسازی همزمان چهار دستگاه حفاری پیش‌ بینی شده است .

مراحل بازسازی (اورهال) دستگاه‌های حفاری مشتمل بر سازه، مخازن سیال، مخازن آب، تجهیزات مکانیک شامل پمپ‌های سیال، ژنراتورها، سیستم بالابری، تجهیزات برق شامل تراکشن موتورها، الکتروموتورها و سامانه کنترل برق (SCR) و تجهیزات الکترونیک و ابزار دقیق است.

در بازسازی و تعمیرات دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری در این سایت از توان شرکت‌ ها و پیمانکاران داخلی استفاده به عمل می‌آید و در این ارتباط  18 شرکت و پیمانکار طرف قرارداد می باشند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن