عده‌ای مثل ماشین دودی همه‌جا را سیاه می‌کنند!

رییس‌جمهوری امروز در نخستین نشست خبری سال 96 که در آستانه ثبت‌نام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد؛ از سیاه‌نمایی شرایط کشور توسط مخالفان دولت انتقاد کرد.

به گزارش انرژی امروز، حسن روحانی در این نشست خبری که هم‌اینک در حال برگزاری است؛ گفت: یک دروغ بزرگی در برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها پخش می‌شود که دروغ است. من کی گفتم مشکلات را صدروزه حل می‌کنم؟ من گفتم اگر در انتخابات موفق شوم، کارهایی که در صد روز حل کردم، اعلام می‌کنم. کسی که می‌گفت مشکلات را یک‌شبه حل می‌کنم، یکی دیگر بود، نه من!

وی افزود: من حافظه‌ام کم نیست. من میدانم چه گفتم. من گفتم در پایان 100 روز اقداماتم را اعلام می‌کنم. کسی که می‌گوید 100 روزه حل می‌کنم، عقل نداشته باشد. مگر مشکلات در 100 روز حل می‌شود. مشکلات اقتصادی 100 سال دیگر حل نمی‌شود.

رییس‌جمهور با انتقاد شدید از فضاسازی‌های مخالفان دولت تصریح کرد: با آینده را سیاه کردن نمی‌توان شغل ایجاد کرد؛ اما بعضی‌ها مثل ماشین دودی هستند و همه جا را سیاه می‌کنند!

روحانی به کارنامه دولت یازدهم در بخش انرژی اشاره کرد و گفت: تعداد روستاهایی که در دولت‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گازرسانی شده اند، 14 هزار روستا بوده است، درحالیکه در طول فعالیت دولت یازدهم (سه سال و نیم گذشته)  به تنهایی به 9000 روستا گازرسانی شده است.

وی همچنین اعلام کرد: ما در تامین گازوئیل و گاز طبیعی مورد نیاز کشور خودکفا شده‌ایم و امسال در زمینه تامین بنزین مورد نیاز کشور خودکفا خواهیم شد.

رییس‌جمهور با اشاره به دستاوردهای توافق هسته‌ای گفت: در نتیجه فضای پس از برجام، هواپیما نو وارد کشور شد؛ اما به برخی برخورد. آنهایی که می‌خواهند هواپیمای کهنه سوار شوند، بروند سوار شوند.

وی یادآور شد: مردم ایران در سال بیش از 4000 میلیارد برای خرید بلیت هواپیما به شرکت‌های خارجی می‌پردازند، ایرادی دارد این پول به شرکت‌های ایرانی داده شود؟ بعضی می‌خواهند بازهم این پول به شرکت‌های خارجی داده شود.

وی با بیان اینکه «در دولت یازدهم در برخی جاها حرکت کم بود»، درعین‌حال تصریح کرد: در مبارزه با فساد یک حرکت بزرگ انجام دادیم و میزان قاچاق از 25 میلیارد به کمتر 15 میلیارد رسیده است.

رییس‌جمهور درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: باید وضع زندگی مردم آنقدر خوب شود که نیازی به یارانه نقدی نداشته باشند. این حرف درست است؛ اما آیا بدون فناوری، بدون سرمایه‌گذاری و امنیت در همه حوزه‌ها امکان‌پذیر است؟

روحانی همچنین با بیان اینکه « این دولت تلاش کرده یارانه را درچارچوب قانون اجرا کند»، اعلام کرد: یارانه اقشار کم درآمد افزایش پیدا میکند؛ چراکه اقشاری داریم که آسیب‌پذیرتر هستند و اینکه یارانه یکسان داده شود مطلوب نیست.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به ارائه گزارش ملی پلاسکو از سوی هیات تخصصی تصریح کرد: نمی‌دانم منتقدین گزارش ملی پلاسکو از چه انتقاد می‌کنند. برخی مسوولینی که درگزارش از آنها انتقاد شده، در جلسه بودند و برخی نیامدند.

وی با اشاره به سانسور این گزارش در بخش‌های خبری صداوسیما گفت: امیدوارم صداوسیما به مردم اطلاع‌رسانی کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن