بازسازی یک دکل آمریکایی در ایران

هماهنگ‌کننده عملیات شرکت پیراحفاری از تعمیر و بازسازی دکل حفاری آسیب دیده اینترگرید خبر داد.

به گزارش انرژی امروز، حبیب کیانپور گفت: دکل آسیب دیده اینترگرید در سال ۱۳۵۶ در حین جابه‌جایی در جاده دسترسی به میدان بی بی حکیمه پس از برخورد به کوه و آسیب‌دیدگی شدید از سرویس خارج شد و تا مدتی طولانی به صورت شی مازاد در یارد قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه «به دلیل طول بلند این دکل، ناگزیر توسط برش‌کاری به تکه‌هایی کوچک تبدیل شد تا حمل آن آسان‌تر شود»، افزود: پس از دو سال و نیم کار و تلاش مستمر، دکل و یونیت آن آماده به کارشد که قرار است با توجه به پروژه‌ای که برای تامین تجهیزات جانبی آن تصویب شده به طور رسمی وارد سازمان شود.

کیانپور در خصوص دلیل تعمیر و بازسازی دکل آسیب‌دیده توضیح داد: با بهره‌گیری از تجربیات سالیان دراز کار و فعالیت در این حوزه از این فرصت استفاده و آن را این گونه به سرمایه تبدیل کردیم و علاوه بر این، با راه‌اندازی این دکل برای بیش از ۴۲ نفر اشتغالزایی شد تا آموزش‌های لازم را کسب و با راه‌اندازی دکل شروع به کار کنند.

هماهنگ کننده عملیات شرکت پیراحفاری با اشاره به خاص بودن نوع این دکل آمریکایی افزود: هزینه این نوع دکل بسیار بالاست و تامین آن اندکی مشکل است و چون تنها ۴ یا ۵ سال در مدار سرویس بوده است، فرسوده نیست؛ این در حالی است که خرید این دکل هم اکنون حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد.

وی در خصوص تامین تجهیزات و قطعات این دکل بیان کرد:  شرح نیازی به تصویب خواهی از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و  تهران به امضا رسید و پس از تایید برنامه‌ریزی تلفیقی، اختصاص مبلغی حدود ۷۰ میلیارد ریال تصویب شد. بحث پروژه‌های تامین تجهیزات جانبی نیز در بخش کارشناسی و پیگیری‌های فنی قرار دارد که امیدواریم هر چه زودتر انجام شده و دکل به مدار سرویس‌دهی بازگردد.

کیانپور با بیان اینکه «تست اولیه دکل انجام شده و قرار است تست میدانی نیز به‌زودی صورت گیرد»، گفت: این دکل به طور حتم مشکل خاصی نخواهد داشت زیرا تمام تجهیزاتی که برای بازسازی آن به کار رفته همه در داخل یارد و محوطه توسط کارشناسان شرکت پیراحفاری بازسازی و ساخته شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن