بزرگترین کشتی کانتینری جهان تحویل داده شد

شرکت کشتیرانی Maersk Line دانمارک کشتی جدید خود با نام Madrid Maersk را تحویل گرفت. این کشتی کانتینری با ظرفیت 20 هزار و 568 TEU بزرگترین کشتی کانتینری جهان است.

شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو (DSME) کره جنوبی این کشتی را برای مرسک ساخته است.

پیش از این کشتی MOL Triumph برای مدت کوتاهی توانسته بود حد نصاب جدیدی را ثبت کند و در اختیار خود نگه دارد. ظرفیت این کشتی 20 هزار و 150 TEU است.

کشتی Madrid Maersk وزنی برابر با 196 هزار تن دارد، طول آن 399 متر و عرض آن 58.6 متر است. این کشتی به نسل دوم کشتی های کلاس Tripple-E کشتیرانی مرسک متعلق است.

کشتیرانی مرسک در سال 2015 میلادی 11 فروند از این نوع کشتی سفارش داده بود که Madrid Maersk نخستین کشتی تحویل شده از مجموعه این کشتی هاست. گرچه ظرفیت رسمی این کشتی جدید 19 هزار و 630 TEU بوده است اما کشتیرانی مرسک موفق شده است با اعمال تغییراتی در کشتی Madrid Maersk ظرفیت آن را از 20 هزار TEU فراتر ببرد.

انتظار می رود باقی کشتی‎های این مجموعه بین آوریل 2017 تا می 2018 میلادی به مرسک تحویل داده شوند. این کشتی ها تحت پرچم دانمارک به سفر خواهند کرد و در مسیر آسیا-اروپا به کار گرفته خواهند شد تا جایگزین کشتی‎های کوچک‎تر کشتیرانی مرسک شوند.

ارزش قرارداد کشتیرانی مرسک و کشتی سازی دوو 1.8 میلیارد دلار است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن