گزارش ملی پلاسکو نشانه جسارت و شجاعت دولت

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران انتشار گزارش حادثه پلاسکو و معرفی برخی وزارتخانه‌های دولتی در کنار شهرداری و بنیاد مستضعفان را نشان دهنده جسارت و شجاعت و اهتمام جدی دولت دانست.

به گزارش انرژی امروز، محمد سالاری با بیان اینکه «رییس جمهوری با وجود مشغله زیاد در ابتدای امسال شخصا پیگیر گزارش ملی پلاسکو بودند»، گفت: این گزارش در سطح ملی و به صورت کارشناسی منتشر شد و باید الگویی فرهنگی برای سایر مسوولان باشد تا بتوانند فارغ از محافظه کاری و به صورت مستقل تصمیم بگیرند.

ارائه گزارش بی طرفانه و  به موقع  گزارش ملی پلاسکو واکنش هایی از سوی نمایندگان مجلس، اساتید و نخبگان کشور در پی داشته است. رییس‌جمهور ایران برای اولین بار به یک هیئت مستقل غیردولتی وظیفه ارائه گزارش را واگذار کرد. رییس‌جمهور هم‌چنین دستور داد کل گزارش بدون یک کلمه سانسور منتشر شود و متخصصان و سازمان‌هایی که در گزارش مسئول قصور شناخته شده‌اند نظرات‌شان را اعلام کنند و هیئت گزارش نهایی خود را بر اساس دریافت و تحلیل این نظرات تدوین و دوباره منتشر کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره با بیان اینکه «رییس جمهوری با وجود مشغله زیاد در ابتدای امسال شخصا پیگیر این مساله بودند»، گفت: این گزارش در سطح ملی و به صورت کارشناسی منتشر شد و الگویی فرهنگی برای سایر مسوولان است که بتوانند فارغ از محافظه کاری و به صورت مستقل تصمیم بگیرند.

 وی با بیان اینکه «حادثه پلاسکو حادثه ای دردآور بود که دل بسیاری از مردم کشور را به درد آورد و در این شرایط  انتظارها برای بررسی مقصران این حادثه به مطالبه ای ملی تبدیل شد»، گفت: در این حادثه اگرچه شهرداری و سازمان های مرتبط وظیفه خود را به خوبی عمل نکردند و در نهایت مقصر اعلام شدند با این وجود برخی از دستگاه های دولتی از جمله وزارت رفاه، مسکن و کشور نیز مقصر اعلام شدند که این مساله از بابت بی طرفی دولت در جهت معرفی مقصرین حادثه قابل توجه است.

 این عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: اینکه دولت تدبیر و امید به این مساله ورود پیدا کرده و با شیوه استاندارد کمیته ای متشکل از کارشناسان از حوزه های مختلف فنی، کارشناسی، حقوقی و انجمن های مردم نهاد شناخته‌شده حضور پیدا کردند اقدام شایسته ای بوده است.

 سالاری در ادامه با بیان اینکه «این گزارش در موعد مقرر دو ماهه منتشر شد»، گفت:  رییس جمهوری با وجود حجم انبوه کارها که در ابتدای سال داشتند پیگیر این مساله بودند و در نهایت این گزارش در سطح ملی و به صورت کارشناسی منتشر شد.این مساله قابل ارزش است و الگویی فرهنگی برای سایر مسوولان است که بتوانند فارغ از محافظه کاری و به صورت مستقل تصمیم بگیرند.

 رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شواری شهر تهران در ادامه با بیان اینکه «انتشار گزارش حادثه پلاسکو و معرفی برخی وزارتخانه‌های دولتی در کنار شهرداری و بنیادمستضعفان نشان‌دهنده جسارت و شجاعت و اهتمام جدی دولت است که زمینه را برای تسریع در اجرای قانون در کشور مهیا می‌کند»، گفت: در این میان نکته ای که باید آن را مد نظر قرار داد توجه و اقدامات جدی برای جلوگیری از تکرار این مشکلات است.

 به گفته وی، در حال حاضر در تهران در زمینه مدیریت شهری، نرم افزاری، بافت فرسوده  و پدافند عامل مشکلات اساسی داریم و احتمال تکرار این مشکلات در آینده وجود دارد.

 وی در پایان گفت: پس از انتشار این گزارش  انتظار می‌رود که شورای شهر و دستگاه های مرتبط با استفاده از نظرات کارشناسی خروجی مناسبی برای اجرای قانون و رفع هم‌پوشانی ها و ابهامات در حوزه‌های مختلف شود تا دیگر شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن