ممنوعیت حفاری‌ با قیمت نفت بالاتر از 50 دلار

کونوکوفیلیپس، شرکت بزرگ اکتشاف و تولید نفت ایالات متحده، سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی را که به قیمت نفت بیش از 50 دلار نیاز دارد ممنوع اعلام کرد. این شرکت با این قانون جدید قصد دارد سودآوری خود را بالا برده و بازگشت سرمایه‌ سهامداران خود را ارتقاء دهد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» کونوکوفیلیپس متعهد شده است که بیشتر سرمایه‌گذاری خود را در بخش منابع نفتی شیل آمریکای شمالی خرج کند و مدعی است که عملیات این مناطق با نوسانات بازار تطابق بیشتری دارند.

بر همین اساس، فاینشنال تایمز نوشته است که شرکت‌های فعال در بخش صنعت نفت و گاز شیل ایالات متحده، بازگشت سرمایه اندکی دارند و معمولا قادر نیستند هزینه‌های حفاری‌ها را تامین کرده و چاه‌های جدید خود را از وجوه در گردش خود تامین کنند.

در این میان اما کونوکو یکی از چندین شرکت اکتشاف و توسعه است که در صدد برآمده بازگشت سرمایه سرمایه‌گذاران خود را بهبود ببخشد و بدون تزریق دائمی سرمایه‌های جدید به حیات خود ادامه دهد.

ریان لانس؛ مدیر اجرایی کونوکو می‌گوید شرکت به دنبال بازگشت سرمایه است. «کل بخش E&amp.P عملکرد خوبی نداشته است».

لانس به دنبال این است که سرمایه 4.5 میلیارد دلاری خود در سال جاری را در سال 2018 تا 2020 به 5.5 میلیارد دلار برساند. اما این شرکت باید هزینه‌های خود را کاهش دهد.

شاخص نفت خام ایالات متحده هفته گذشته به 56.70 دلار در هر بشکه رسید. لانس معتقد است هزینه‌های تولید باید کمتر از 50 دلار باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن