کاهش قیمت نفت با دلواپسی‌های قبل از نشست اوپک

با بی‌میلی معامله گران نسبت به توجه به نشست هفته آینده اوپک، قیمت نفت کاهش یافت. در این نشست اعضای اوپک در خصوص ادامه توافق کاهش تولید برای افزایش قیمت به مذاکره خواهند نشست.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» قیمت نفت برنت با 35 سنت کاهش به 62.37 دلار رسید و وست تگزاس اینترمدیت WTI  هم با 7 سنت به 56.48 در هر بشکه رسیده است.

سازمان‌ کشورهای صادرکننده نفت OPEC به همراه غیراوپکی‌هایی چون روسیه، از ابتدای امسال به کاهش تولید روی آوردند تا بتوانند با اشباع بازار مقابله کنند.

توافق کاهش تولید در ماه مارس 2018 به اتمام خواهد رسید و اوپک در نشست روز 30 ماه نوامبر قرار است در خصوص چشم‌انداز سیاست‌های خود به بحث بنشیند. انتظار می‌رود که اوپک این توافق را تا انتهای سال آینده ادامه دهد.

کارشناس PVM Oil Associates می‌گوید باور بر این است که اعضا اوپک به همراه ده کشور غیراوپک در تمام طول سال 2018 به توافق کاهش تولید پایبند بمانند هرچند روسیه کارت‌های بازی خود را رو نمی‌کند.

هفته گذشته اوپک پیش‌بینی کرد که تقاضا برای نفت در سال آینده با افزایش 460 هزار بشکه‌ای به 33.42 میلیون بشکه در روز خواهد رسید در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی IEA پیش‌بینی کرده است که تقاضای نفت با کاهش 320 هزار بشکه‌ای به 32.38 میلیون بشکه در روز برسد. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن