چرخ‌های هوشمند، انقلابی نوین در صنعت خودروسازی

همانطور که نسل آینده خودروها از آن خودروهای هوشمند است؛ چرخ خودروها نیز از تکنولوژی نمی ماند و به زودی شاهد چرخ های هوشمند و بدون باد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، در طرح مفهومی شرکت میشلین (Michelin) که در سال جاری منتشر شده است، مواردی وجود دارد که قطعا صنعت تایرسازی را متحول خواهد کرد.

این چرخ ها همانطور که پیش بینی می شد بدون باد هستند و دیگر نیازی به داشتن دغدغه کم و زیاد بودن فشار تایر وجود نخواهد داشت. همچنین این چرخ ها ازمواد بازیافتی ساخته می شود که این امر موجب کاهش ضایعات در سطح دنیا خواهد شد. اما ویژگی منحصربه فرد این چرخ ها، وجود رشته هایی در سطح آن است که از طریق فناوری چاپ سه بعدی ایجاد می شود.این رشته های ضربه ها و دیگر شرایط سخت جاده را جذب و مانع از تغییر حالت تایر می شوند؛ این فناوری، طول عمر چرخ ها را به شدت افزایش می دهد.

رسیدن به این فناوری و توسعه آن در ابعاد صنعتی شاید تا 20 سال دیگر امکان پذیر نباشد و چالش پیش روی متخصصان، تولید آن در ابعاد گسترده و البته در زمان کوتاه مدت است. تری گتیس، یکی از طراحان این مفهوم دراین باره می گوید: «مشتریان نیاز دارند که محصولات مورد نیاز خود را در کمترین زمان تحویل بگیرند که برای رسیدن به این نقطه چندین سال به زمان نیاز داریم.»

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن