روحانی دو پروژه پتروشیمی را قبل از قطعی شدن تولید افتتاح نکرد

به دلیل به تولید نرسیدن پردیس3 و واحد متانول کاوه، این دو پروژه روز گذشته به دست رییس‌جمهور افتتاح نشدند؛ درحالی که انتظار می‌رود، پردیس3، هفنه آینده به تولید برسد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر‌ اینکه «دلیل خروج پردیس3 و متانول کاوه از لیست افتتاحیه‌ها در سال جاری، به تولیدنرسیدن آنها است»، گفت: به دلیل اینکه هنوز این دو پتروشیمی درمرحله راه‌اندازی هستند، در لیست افتتاحیه‌ها قرار نگرفتند.

علی‌محمد بساق زاده درگفتگو با خبرنگار پتروشیمی «انرژی امروز»، با اشاره به اینکه «بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، دو طرح مذکور باید تا پایان سال 1395 به تولید می‌رسیدند»، گفت: به دلیل عدم تکمیل، این دو پروژه از ابتدا در لیست افتتاحیه‌ها توسط رییس‌جمهور قرار نگرفتند.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته درمورد واحد متانول کاوه و پردیس3، اظهار کرد: این واحدها باید مرحله راه‌اندازی را پشت‌سر گذارند و بدون مشکل به تولید برسند؛ مرحله راه‌اندازی از اهمیت برخوردار است و معمولا در این مرحله، اشکالات احتمالی طراحی، تجهیزاتی و … خود را نشان می‌دهند بنابراین مرحله راه‌اندازی، زمان‌بر است. باید تنظیمات لازم روی هر دستگاهی که برای اولین بار وارد سرویس می‌شود، صورت گیرد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: با توجه به این که تکمیل پردیس3 و متانول کاوه، طولانی شد و تا پایان سال گذشته به تولید نرسیدند، از برنامه افتتاح خارج شدند؛ اگر مشکل خاصی نباشد پتروشیمی پردیس3 تا یک ماه دیگر و پتروشیمی متانول کاوه تا 2 ماه دیگر به تولید می‌رسند.

بساق زاده خاطرنشان کرد: پردیس3، متانول کاوه و پتروشیمی مرجان در چهارماه پیش رو به تولید می‌رسند؛ دو پروژه نخست، 99 درصد و پتروشیمی مرجان 96 درصد پیشرفت دارند.

به گزارش انرژی امروز، این درحالی است که رییس جمهور دو دولت قبل اصرار فراوان به افتتاح پروژه‌ها حتی پیش از موعد داشت که تبعات آن را می‌تواند در برخی پروژه‌ها دید، مانند آبگیری زودهنگام سد کارون4.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن