طلای سیاه ارزان شد

اگرچه تمامی تغییر و تحولات بازار نشانه‌هایی از افزایش قیمت نفت خام داشته، اما طلای سیاه به جای افزایش قیمت، بار دیگر کاهش قیمت را در پیش گرفته است.

ساز ناکوک عراق و عدم همراهی این کشور در نشست اعضای اوپک و غیر عضو اوپک برای اجرای طرح فریز نفتی عاملی برای کاهش قیمت نفت در بازار شده است؛ بنابراین احتمال شکست مذاکرات «فریز نفتی» مهم ترین عامل ارزان شدن بهای طلای سیاه در بازار به شمار می‌رود.

مدیریت امور اوپک و ارتباط با مجامع انرژی ایران در هشتمین روز آبان با انتشار گزارشی از کاهش دوباره قیمت نفت خام ایران در بازار در معاملات منتهی به ۲۱ اکتبر خبر داده است.

در این مدت، قیمت هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران تا ۲۱ اکتبر امسال با ۲۲ سنت کاهش در محدوده ۴۸ دلار و ۴۴ سنت معامله شده است. هر بشکه نفت سنگین نیز با ۱۷ سنت کاهش در محدوده ۴۷ دلار و ۴۴ سنت داد و ستد شد.

یکی از مهم ترین معیارهای نوسان قیمت طلای سیاه در بازار به ویژه در طول چند هفته گذشته حجم ذخیره سازی نفت خام در ایالات متحده آمریکا بوده که با کاهش حجم ذخایر قیمت نفت افزایشی دست کم چند سنتی را تجربه می‌کرد؛ با این وجود کاهش پنج میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه ای حجم ذخیره سازی نفت خام و تجربه ششمین کاهش ذخیره نفت آمریکا منجر به افزایش بهای طلای سیاه در بازار نشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن