سخن گفتن از تمدید توافق نفتی زود است

وزیر نفت عربستان با اشاره به ادامه روند اجرای توافق نفتی وین گفت: سخن گفتن در مورد تمدید این توافقنامه زود است.

اظهارات خالد الفالح در زمینه ابهام پیرامون تمدید توافق نفتی وین در حالی مطرح شده که کشورهایی همچون کویت و جمهوری اسلامی ایران حمایت ضمنی خود از تمدید توافق وین را اعلام کرده اند.

به نوشته نشریه الرای، وزیر نفت عربستان در گفت وگویی مطبوعاتی تاکید کرد که تولیدکنندگان و صادرکنندگان عضو و غیرعضو اوپک به دنبال برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت هستند و روند پایبندی به توافق نفتی وین نیز هم‌اکنون در سطح خوبی قرار داد، اما سخن گفتن در زمینه تمدید توافق نفتی وین زود است.

پیش از این عصام المرزوق، وزیر نفت کویت، در گفتگو با خبرگزاری دولتی این کشور ضمن ابراز رضایت از روند اجرای توافق نفتی وین برای کاهش عرضه نفت خواستار تمدید آن پس از ماه ژوئن سال 2017 شد.

وزیر نفت کویت که ریاست کمیته نظارت بر اجرای توافق نفتی وین را بر عهده دارد، گفت: کویت با کشورهایی که به اندازه کافی به توافق نفتی وین پایبند نبوده اند رایزنی و پیام هایی را برای آنها ارسال کرده است که با پاسخ مثبت همراه بوده و این کشورها تعامل لازم را به عمل آورده‌اند.

وی افزود: برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت نیازمند همکاری دسته‌جمعی است و کویت از ایده تمدید توافق نفتی وین حمایت می کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن