آتشفشان بالی فعال شد

آغاز فعالیت آتشفشان کوه آگونک در بالی اندونزی، به همراه مقداری دود و خاکسری که از آن خارج شده است، باعث شده است که مقامات سنگاپور به مردم شهرهای مجاور این کوه هشدار آماده‌باش تخلیه و احتمال انفجار بزرگتر را بدهند.

به گزارش «انرژی امروز» وزیر امور خارجه سنگاپور روز چهارشنبه اعلام کرده که سنگاپوری‌ها سفرهای غیرضروری به مناطق اطراف این جزیره را به تعویق اندازند.

از طرفی بر اساس اعلام این وزارتخانه، مردم باید آماده تخلیه سریع محل زندگی خود باشند.

رویترز گفته است که هنوز از لغو پروازها و یا اعلام هشدارهای دیگر در این منطقه خبری نیست.

 آخرین باری که آتش‌فشان کوه آگونگ در بالی فعال شد در سال 1963 بود که باعث جان باختن بیش از هزار نفر و ویرانی چندین روستا شد.

اندونزی نزدیک به 130 آتشفشان دارد. این تعداد آتشفشان در هیچ کشور دیگری دیده نشده است. بسیاری از این آتشفشان‌ها فعال هستند اما فعالیت‌ آن‌ها از ماه‌ها قبل قابل تشخیص است.

سخنگوی آژانس ملی کاهش بالایای طبیعی اندونزی گفته است که انفجاری که روز سه شنبه در این کوه رخ داده است باعث تولید دود سیاهی به ارتفاع 700 متر شده و خاکستر و سنگ ریزه به اطراف پخش کرده است.

در وب‌سایت Discovermagazine.com آمده است که در این انفجارهای آتشفشانی مشهور به فراتیک، تخته‌سنگ‌ها در اثر بخار آب حاصل از بالا آمدن ماگما شکسته می‌شوند.

سازمان‌های کمک‌رسان از مردم خواسته‌اند در محدوده 6 تا 7.5 کیلومتر این آتش‌فشان تردد نکنند. 29245 نفر در کمپ‌های امدادی به سر می‌برند.

استرالیا هم از شهروندان خود خواسته در صورت سفر به اندونزی و سنگاپور حتما به گزارش‌های رسانه‌ها توجه کنند.

بالی سالانه به دلیل وجود سواحل زیبا، معابد و موج‌سواری در ساحل بیش از 5 میلیون گردشگر را به خود جلب می‌کند اما از ماه سپتامبر و با وجود فعالیت دوباره آتش‌فشانی در این جزیره، شمار این گردشگران کاسته شده است.

توریسم بالی عمده‌ترین منبع درآمد اندونزی بعد از نفت و زغال سنگ است.   

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن