کارنامه دولت یازدهم در حوزه انرژی مثبت بوده است

استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران با بیان اینکه «دولت یازدهم در حوزه انرژی موفق عمل کرده است»، گفت: اگر فرد دیگری بر مسند ریاست جمهوری بنشیند، امید اینکه در حوزه انرژی در کوتاه مدت به نتیجه خوب و موثری برسد بسیار کم خواهد بود.

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار نفت و گاز «انرژی امروز» در مورد جایگاه انرژی در برنامه‌های ریاست جمهوری آینده گفت: با توجه به وضعیت بودجه کشور و شرایط کشورهای همسایه و همچنین ارتباط ایران با کشورهای اروپایی، دیپلماسی انرژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر دولتی نتواند سیاست‌های انرژی خودش را بهینه کند و سیاستی را اجرا کند که نتواند نتیجه بخش باشد؛ ممکن است در برنامه‌های آتی مشکل ایجاد کند و نتواند به اهداف خود برسد.

او با اشاره به اینکه «در سال‌های اخیر وضعیت فروش نفت و به طور کلی وضعیت انرژی ما بحرانی بوده و پس از برجام به سمت عالی شدن پیش رفت» افزود: اکنون به جایگاهی رسیده‌ایم که می‌توانیم و به همان میزان قبل از تحریم‌ها صادرات داشته باشیم. اکنون اگر بیشتر از دوران تحریم‌ها نفت استخراج کنیم و بتوانیم منابع مالی بیشتری کسب کنیم موفق‌تر هستیم چراکه خواهیم توانست نقدینگی بیشتری برای طرح‌های عمرانی و بودجه‌های جاری کشور فراهم کنیم.

مرادی با بیان اینکه «سیاست دولت یازدهم در حوزه انرژی و دیپلماسی انرژی مثبت بوده است» اظهار کرد: اگر دولت دیگر یا افراد مطرح دیگری که کاندیدای ریاست جمهوری شده‌اند تا بخواهند بیایند و این سیاست را ادامه دهند و به این نقطه برسند بسیار زمان بر خواهد بود و امید اینکه در کوتاه مدت به نتیجه خوب و موثری برسند بسیار کم خواهد بود.

او پیش بینی کرد دولت فعلی در صورت تداوم کار سیاست انرژی خود را به خوبی و با موفقیت پیش خواهد برد و افزود: طی این سال‌ها علاوه بر اینکه بازار خوبی برای فروش نفت در بازار جهانی داشتیم، در پتروشیمی و صنعت گاز و تولید آن به سطح ممتازی رسیده‌ایم و جایگاه بسیار خوبی داریم.

استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران با اشاره به ضرورت بازاریابی برای فروش منابع گازی گفت: باید بتوانیم با آوردن فناوری LNG گاز را به صورت LNG هم به داخل و هم به خارج از کشورمان عرضه کنیم.

مرادی با بیان اینکه «پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در حوزه نفت و گاز ایران وجود دارد» افزود: در صورت تداوم کار دولت یازدهم امیدواریم این پتانسیل‌ها به اجرا دربیاید و چرخ اقتصادی کشور را بچرخاند.

او با بیان اینکه «دیپلماسی انرژی ما نشات گرفته از دیپلماسی برجام است» گفت: علی رغم سرسختی‌های آمریکا اکنون طرفین اروپایی ما مصر بر ارتباط با ایران در حوزه انرژی هستند و معتقدند که ایران چارچوب برجام را رعایت کرده و مستحق دریافت پاداش‌های لازم و برداشتن محدودیت‌های پیش از برجام است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن