ایران یکی از آسیب‌پذیرترین کشورها از گرمایش جهانی

مدیر امور بین الملل سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در نشست پاریس برای نخستین بار گفت و گویی میان مقامات سیاسی، برنامه ریز و اجرایی صورت گرفت تا در یک حرکت گروهی برای بهتر کردن شرایط اقلیمی تلاش کنند.

به گزارش «انرژی امروز» مجید شفیع پور مدیر امور بین الملل سازمان حفاظت محیط زیست، روز یکشنبه در اجلاس هم اندیشی ایران و اتحادیه اروپا با موضوع تغییرات آب و هوایی گفت: ایران یکی از 10 کشور بزرگ انتشار گازهای گلخانه‌ای، یکی از 20 اقتصاد بزرگ جهان و در غرب آسیا یکی از آسیب‌پذیرترین کشورها از لحاظ گرمایش جهانی است. وی افزود: دمای جهان نسبت به عصر انقلاب 1.1 درجه سلیسیوس افزایش یافته که این افزایش در ایران 1.5 برابر است بنابراین شاهد تاثیرات منفی بیشتری بر آب، خاک، غذا و بهداشت هستیم. شفیع پور با اشاره به تاثیر جهان از گرمایش جهانی اظهار کرد: بر این اساس توافق پاریس در سال 2015 با امضای 196 کشور شکل گرفت که بزرگترین اجماع جهانی است و تاکنون 144 کشور به آن پیوستند و ایران هم فرایند لازم برای الحاق به توافق را دنبال می کند. وی تاکید کرد: در واقع این توافقنامه دیگر انتخابی برای کشورها نمی‌گذارد و باید تمام آنها در راستای کاهش تاثیر اقلیم بر محیط زیست تلاش کنند که یکی از آنها کاهش دی اکسید کربن است.

 بررسی‌ها نشان داد که غلظت دی اکسید کربن در جو به بیش از 704 PPM رسیده در حالی که جامعه جهانی تلاش می‌کند به بالاتر از 450 PPM نرسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن