برخورد جناحی مخالفان روحانی با ستاره خلیج‌فارس

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: 4 سال از شروع دولت می گذرد و ما از فعالیت هایی که برای اجرا و ادامه این طرح انجام گرفته است، با خبر هستیم. نمی‌توانیم تلاش دولت برای پالایشگاه ستاره خلیج فارس نادیده بگیریم. آنچه جزء منافع ملی محسوب می‌شود، نباید به این بحث ها وارد کنیم.

سلام امینی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «انرژی امروز» در واکنش به اظهاراتی مبنی بر اینکه «پالایشگاه ستاره خلیج فارس دستاورد دولت یازدهم نبوده است»، تصریح کرد: توجه داشته باشید بسیاری از طرح ها نه دو دولت نهم و دهم بلکه در دوره های قبل  شروع شده بود برخی با 20 درصد، برخی 30 و برخی 70 درصد پیشرفت به دولت های بعد از خودشان رسید و دولت های بعدی هم به نوبه خودشان فعالیت‌هایی داشته‌اند.

وی در ادامه افزود: اینکه بخواهیم با چنین خط کشی هایی موفقیت ها و منافع ملی را تحت الشعاع قرار دهیم کار اشتباهی است.

نماینده مردم ایلام با بیان اینکه «بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس جزء افتخارات ملی است»، تصریح کرد: این حرف ها برای کوچک کردن و زیر سئوال بردن  فعالیت دولت است، غافل از اینکه این پیشرفت ها به منافع ملی ما باز می گردد.

وی در ادامه افزود: نمی توانیم تلاش خوب و مثمر ثمر دولت در حوزه نفت و انرژی را نادیده بگیریم و ما باید آن را قدر بنهیم.

امینی با بیان اینکه «این نگاه ها را در بخش هایی که به منافع ملی باز می گردد نباید مطرح کنیم»، تاکید کرد: اینکه این افراد به هر شکلی می خواهند چنین دستاوردهایی را بخشی از تبلیغات انتخاباتی آقای روحانی نشان دهند،  کار ناصحیحی است و من اصلا چنین رفتارهایی را منطقی نمی دانم.

پیشتر،حسین هاشمی تختی نژاد، نماینده بندرعباس مدعی شد: ۷۰-۸۰ درصد اجرای پروژه ستاره خلیج فارس در زمان تحریم ها و در دولت قبل اجرا شد. اینکه اجرا و بهره برداری از این پروژه را از برکات برجام معرفی می کنیم حرف دقیقی نیست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن