صادرات بیش از ۱۴ میلیارد دلار کالای غیرنفتی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: پارسال، صادرات کالاهای غیرنفتی از منطقه ویژه پارس به بیش از ١۴ میلیارد دلار رسید.

به گزارش انرژی امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهدی یوسفی اعلام کرد: پارسال در مجموع ٣۴ میلیون و ١٩۵ هزار و ٩۶۵ تن کالا به ارزش ١۴ میلیارد و ٩١٧ میلیون و ٨۵٠ هزار و ٣۴٩ دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صادر شده است که از نظر وزنی دارای افزایش ۴١ درصدی و از نظر ارزش دلاری، دارای افزایش ٢٢ درصدی است.

وی افزود: میزان صادرات غیرنفتی طی این مدت، ١۶ میلیون و ۶٨٠ هزار و ٧٨٠ تن به ارزش هفت میلیارد و ٩٠۶ میلیون و ۶٠٣ هزار و ٧٧٨ دلار بوده که  نسبت به مدت مشابه پارسال، از حیث وزن ٢۶ درصد و از لحاظ ارزش ٨ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: در ١٢ ماه پارسال، ١٧ میلیون و ۵١۵ هزار و ١٨۵ تن میعانات گازی به ارزش هفت میلیارد و ٠١١ میلیون و ٢۴۶هزار و ۵٧١ دلار به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزنی ۵٩ درصد و از نظر ارزشی ۴٣ درصد افزایش یافت است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به صادرات منطقه ویژه پارس در اسفند ماه پارسال، عنوان کرد: در مجموع طی اسفندماه سال ٩۵، سه هزار و ١٨١ تن محصولات کالاهای غیرنفتی و میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و ٣٣١ میلیون و ٠۶٧ هزار و ۴٠٠ دلار از منطقه صادر شده است.

وی گفت: یک میلیون و ۵٧٣ هزار و ٠۶۵ تن میعانات گازی به ارزش ۶١٧ میلیون و ٠٨١ هزار و ٩٣۶ دلار طی اسفندماه پارسال صادر شده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۴٣ و ٣٩ درصد نسبت به مدت مشابه سال ٩۴ افزایش یافته است.

یوسفی، میزان صادرات غیرنفتی منطقه در اسفندماه پارسال را یک میلیون و ۶٠٨ هزار و ٣٠۴ تن به ارزش ٧١٣ میلیون و ٩٨۵ هزار و ۴۶۴ دلار عنوان کرد و افزود: صادرات غیرنفتی در اسفندماه پارسال از نظر وزنی ٣٢ و از لحاظ ارزش ١۵ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل این سازمان تاکید کرد: در مجموع طی اسفندماه پارسال، سه میلیون و ١٨١ هزار و ٣۶٩ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ٣٣١ میلیون و ٠۶٧ هزار دلار از منطقه ویژه پارس صادر شده است که دارای افزایش ٣٧ درصدی به لحاظ وزنی و ٢۵ درصدی به لحاظ ارزش ریالی است.

مهم‌ترین کالاها و محصولات غیرنفتی صادراتی که از منطقه ویژه پارس صادر می‌شود به ترتیب دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، سیمان و متانول است که به ٢٩ کشور مختلف صادر می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن