علت قطع خط لوله فاز 19 هنوز مشخص نیست!

در مورد خط لوله فاز 19 پارس‌جنوبی که زمستان سال گذشته دچار سانحه شد؛ علت حادثه مشخص نیست.

این خبر را پس از چند ماه بررسی، صبح امروز مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در نشست خبری نمایشگاه نفت اعلام کرد و درعین‌حال گفت: اثری از خوردگی و زدگی در لوله قطع‌شده نبوده است.

به گفته محمد مشکین‌فام، پژوهشگاه نفت بر روی قضیه کار می‌کند. ممکن است لوله از ابتدا مشکل داشته یا در حین اجرا اتفاق افتاده باشد.

وی توضیح داد: یکی از خطوط در بهمن‌ماه از مدار خارج شد و به موقع این مشکل را با همکاری پیمانکار حل کردیم با اطلاعاتی که از توتال داشتیم مشکل را رفع کردیم؛ توتال این تجربه داشت و مساله را دو ماهه مدیریت کرد، ما دو خط همزمان خارج شده داشتیم که ظرف همین مدت مدیریت کردیم.

مشکین‌فام درمورد علت حادثه برای خط لوله فاز 19، با تاکید بر اینکه «پس از خروج قطعات با سالم بودن همه قسمت‌ها مواجه شدند و علت مشخص نیست»، گفت: پژوهشگاه نفت در حال بررسی این مساله است.

وی افزود: برای افزایش آمادگی و عدم بروز حادثه، امکان مشاهده شرایط برای شناورها فراهم است تا خطوط را در نقشه‌های خود ببینند و به آن‌ها صدمه نزنند.

مجری طرح توسعه فازهای پارس‌جنوبی این خبر را هم داد که یرای بقیه خطوط لوله آمادگی را برای تعمیرات و سرویس‌دهی بالا برده‌ایم و می‌خواهیم خطوط را از راه دور رصد کنیم تا شناورهای بین‌المللی قبل از رسیدن به مناطقی که خطوط از آنها رد می‌شود؛ از راه دور شناسایی شوند.

وی درعین‌حال درباره اخبار منتشرشده مبنی بر اینکه علت حادثه برخورد کشتی با خط لوله بوده است، گفت: هر شناوری که از منطقه پارس‌جنوبی عبور کند؛ این خطوط را در نقشه‌های خود دارد و امکان صدمه به خطوط از سوی آنها نیست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن