دیگر از بنزین پتروشیمی استفاده نخواهیم کرد

معاون وزیر نفت گفت: دیگر از حلال پتروشیمی (بنزین پتروشیمی) استفاده نخواهیم کرد. مردم همه خواهان بنزین یورو ۴ هستند و ما هم تاکید بر استاندارد داریم.

عباس کاظمی در پاسخ به پرسش خبرنگار پالایش و پتروشیمی «انرژی امروز»، مبنی بر اینکه «معاون سازمان حفاظت محیط زیست از درخواست برخی پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین خبر داده است»، توضیح داد: زمانی که از حلال پتروشیمی استفاده می‌شد، مقدار بنزن ۱۰ درصد و مقدار آن در هوا ۱۳۰ ppp بود. اکنون از ۱۳۰ به ۵ رسیده است. مقدار بنزن در هوا در ژاپن ۱.۵ است که آن را هم دارد کم می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: تنها پتروشیمی بوعلی سال گذشته ادعا کرد که بنزین یورو ۴ تولید می‌کند، بررسی کردیم دیدیم خوراک واحد را تغییر داده و بنزن‌زدایی کرده است. پتروشیمی بوعلی ۵۰۰ هزار لیتر بنزین یورو۴ تولید می‌کند که از آن می‌گیریم.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: آنچه پتروشیمی در گذشته عرضه می‌کرد، ریفرمیت هم نبود؛ بلکه حلال بود. ما به هیچ وجه به دنبال حلال پتروشیمی نمی‌رویم.

به گفته وی، مقدار بنزن اکنون در بنزین پتروشیمی بوعلی اکنون کمتر از ۰.۱ درصد است. ضمن آنکه با توجه به افزایش ظرفیت بنزین با راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس دیگر مشکل بنزین نداریم.

کاظمی درباره لزوم تعامل با دنیا با وجود خودکفایی در زمینه تامین بنزین و گازوییل گفت: همواره باید تعامل داشته باشیم

وی افزود: ظرفیت تولیدکنندگان کاتالیست بیش از بازار داخل است و باید صادر کنند، پمپ‌ها را صادر می‌کنیم. می‌خواهیم بنزین صادر کنیم؛ پس بازار ما خارج از مرزهای ایران نیز هست و باید تعامل با دنیا داشته باشیم. منطقی این است که تعامل داشته باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن