ساماندهی مجدد بخش پالایشی اکسون

مدیر اجرایی شرکت اکسون موبیل اعلام کرده است که در کنار نوسانات قیمت نفت برای بالا بردن سودآوری شرکت، عملیات پالایشی شرکت را تغییر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» این تغییرات در بزرگ‌ترین شرکت تجاری نفتی دنیا از زمان جایگزینی دارن وودز به جای رکس تیلرسون، تا کنون بی‌سابقه بوده است، تیلرسون به سمت وزیر امور خارجه ایالات متحده انتخاب شد.

وودز در ابتدا تلاش کرده تا بخشی از تجارت شرکت را تغییر دهد که به خوبی با آن آشناست. وودز قبل از به دست گیری سکان هدایت اکسون موبیل، سرپرستی عملیات پالایشی این شرکت را برعهده داشت.

رویترز به نقل از بیانیه سخنگوی اکسون نوشته است که این اقدامات به بهبود تصمیم‌گیری و اجرا در بازار کمک خواهد کرد.

اسکات سیلوستری گفته است که این تغییرات در بخش پالایشی و تصمیم‌گیری خواهد بود. اما اکسون موبیل نگفته که این تغییرات چه تاثیری بر تعداد مشاغل در اکسون موبیل خواهد داشت.

بر اساس این تغییرات که قرار است سازمان‌دهی مجددی در بخش پالایشی اکسون صورت گیرد، سودآوری بیشتری از طریق بهبود عملیات اکتشاف و تولید عاید اکسون خواهد شد، اکسون از سال 2014 در حال دست و پا زدن برای هماهنگی با قیمت‌های کم نفت و گاز است.

بخش عملیات پالایشی و شیمیایی اکسون زیر نظر وودز توسعه خوبی پیدا کرده است و توانسته درآمد ثابتی در مقایسه با تولید نفت و گاز برای این شرکت داشته باشد.

اکسون 22 پالایشگاه در 14 کشور دنیا دارد و روزانه پنج میلیون بشکه نفت پالایش می‌کند. بر اساس رویه این شرکت، اکسون واحدهای پالایشی و شیمیایی خود را در یکجا و در کنار هم احداث می‌کند تا بتواند بر اساس تقاضا برای موادشیمیایی یا سوخت، نوع تولید خود را تغییر دهد.

اکسون قرار است تا سال 2022 در حدود 20 میلیارد دلار در واحدهای پالایش خود و نیز تولید مواد شیمایی در گالف کاست ایالات متحده سرمایه‌گذاری کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن