تاکید بر تولید صیانتی در برداشت از مخازن

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: در استراتژی توسعه و برداشت از مخازن، تولید صیانتی را دنبال می کنیم؛ چراکه برخی مخازن ما در نیمه دوم عمر خود هستند و اگر برداشت صیانتی نداشته باشیم، با افت شدید فشار مواجه خواهیم شد.

محمد مشکین فام در گفتگو با خبرنگار نفت و گاز «انرژی امروز» درباره استراتژی توسعه و برداشت از مخازن گفت: ما در تولید و برداشت از مخازن قطعا تولید صیانتی را دنبال می‌کنیم؛ چرا که بیشتر میادین ما در نیمه دوم عمر خود هستند و اگر تولید صیانتی نباشد با افت فشار شدید مواجه می شویم و ضرر خواهیم کرد.

او در ادامه افزود: یکی از روش های رایج برای تثبیت یا افزایش فشار در مخازن نفتی، تزریق گاز طبیعی است. در بسیاری از کشورها برای افزایش ضریب بازیافت و تحقق تولید صیانتی به مخازن نفتی گاز طبیعی تزریق می کنند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به همکاری این شرکت با دانشگاه های کشور گفت: در بخش مخزن همکاران ما با دانشگاه های مختلف ارتباط مستقیم دارند و در حوزه پژوهشی از اطلاعات دانشگاه ها استفاده می شود.

او درباره چشم انداز این شرکت در دولت آینده گفت: برنامه های شرکت ما ارتباطی با برنامه دولت ها ندارد؛ چرا که برنامه شرکت مشخص است مگر اینکه بخواهیم برنامه هایمان را به هر دلیلی متوقف کنیم.

مشکین فام در ادامه افزود: برنامه شرکت نفت و گاز پارس را برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران تعیین می کند و ما همان را دنبال می کنیم، در واقع اصلا دولت ها تاثیری بر برنامه های آن نخواهند گذاشت، مگر اینکه این روند به دلایلی کند و یا سریع شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره علل تسریع و یا کندی پیشرفت موارد برنامه ریزی شده گفت: کند شدن آن بخاطر مسائل تحریم ها و یا چیزی شبیه به تحریم ها خواهد بود که در نتیجه آن برای خرید تجهیزات و یا دریافت آنها مشکل داشته باشیم و به خودی خود روند توسعه را به تعویق بیندازد و یا مسائل دیگری پیش بیاید. تصحیح این برنامه ها نیز به دلیل پویایی مدیریت و بحث های اینچنینی است چرا که نبود مدیریت منسجم موجب عدم پیشبرد کار خواهد شد.

او درباره نقش مدیریت در روند توسعه صنعت نفت و گاز گفت: مدیریت نقش اول را ایفا می کند و اگر مدیریت پویا ، منسجم، کار آزموده و باتجربه نباشد مثمرثمر نخواهد بود و روند توسعه صنعت نفت و گاز کشور به تعویق خواهد افتاد و کار گره خواهد خورد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن