پخش عقب مانده است برند بومی، هنوز درحد حرف

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره از استقبال از برند بومی که مورد نظر انجمن صنفی جایگاه‌داران کشور، گفت: هدف ما توسعه جایگاه‌ها است و از طرح‌های گوناگون استقبال می‌کنیم.

عباس کاظمی در گفتگو با خبرنگار پالایش «انرژی امروز»، درمورد اعتراض برخی جایگاه‌داران به طرح برنسازی و تلاش انجمن صنفی جایگاه‌داران کشور برای ارائه مدل برند بومی، گفت: تنها جایی که عقب مانده پالایش و پخش است؛ اکنون در هر خیابان می توانیم تعداد زیادی ATM مشاهده کنید درحالی که تعداد پمپ بنزین‌ها برای چندین سال، ثابت باقی مانده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد خودروها در کشور به رقم 30 میلیون خودرو تاکید کرد که به ازای هر خانه معادل 1.5 خودرو است و گفت: این درحالی است که ما نمی توانیم خدمات ارائه دهیم؛ ما بارها گفتیم عزیزان هر طرحی دارید، کمک می کنیم، جایگاه بسازید و با هر طرحی مشتری را مشتری راضی کنید؛ نمی دانم چرا قبول نمی کنند. سال‌هاست که در تهران جایگاهی افزوده نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به توسعه جایگاه‌های سوخت در حاشیه تهران و بی‌بهره ماندن شهر تهران، اظهار کرد: مشتری می‌خواهد پمپ‌بنزین نزدیک خانه‌اش باشد.

کاظمی در پاسخ به خواسته انجمن جایگاه‌داران کشور مبنی بر اینکه همه جایگاه‌ها تحت برند بومی انجمن باشند، گفت: این همان می‌شود که اکنون است؛ با این حال اگر جایگاه‌ها قبول می کنند، حرفی نداریم؛ ما می خواهیم به جای چهار هزار نفر با 10 الی 20 نفر طرف باشیم.

وی با اشاره به رهاسازی یکی از پمپ بنزین‌ها در خیابان دیباجی به مدت 10 سال به علت اختلاف ورثه، گفت: برند مجبور است، مشکل را حل کند. در برخی شهرها ناگهان پمپ بنزین‌ها تعطیل می‌شوند چراکه صرفه اقتصادی ندارد درحالی که اگر برند باشد مجبور است که سود تهران را با میناب تقسیم کند تا به همه خدمات ارائه کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران خاطرنشان کرد: وظیفه برند این است که پاسخگوی مردم در شهرهای مختلف باشد و سود و زیان را پوشش دهد.

کاظمی درمورد احتمال ایجاد رانت درصورت اجرای برند بومی و وجود تنها یک برند، گفت: آن دیگر برند نیست، همین انجمن جایگاه‌داران کشور می‌شود. اما اگر بتوانند چنین طرحی را اجرا کنند، ما حرفی نداریم.

به گزارش خبرنگار «انرژی امروز»، محمدرضا، رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران کشور پیش از این اعلام کرده بود که در اوایل اردیبهشت‌ماه، از برند بومی رونمایی می‌شود؛ درحالیکه به گفته کاظمی، تاکنون این طرح با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مطرح نشده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن